معاون راهداري و مديركل نگهداري راه وابنيه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور به همراه مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه به منظور بررسي وضعيت روكش راهها و ايمن سازي هرچه بيشتر، از محورهاي ارتباطي استان كرمانشاه بازديد نمودند.
کد خبر: ۸۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 05 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، مهندس عبدالهاشم حسن نيا در بازديد از  محورهاي ارتباطي استان كرمانشاه اظهار داشت: باتوجه به انجام عمليات لكه گيري و روكش آسفالت دراكثر راههاي استان با اولويت راههای شرياني، بزرگراهي و اصلي و فرعي و انجام عمليات هاي رفع نقاط پرحادثه، وضعيت راههاي استان درحد مطلوب بوده و زحمات راهداران استان كرمانشاه كه آرامش و امنيت را براي مسافرين به همراه داشته قابل تقدير مي باشد.

وي در ادامه ضمن قدرداني از مجموعه راه وشهرسازي استان به منظور افزايش ارتقاء ايمني محورهاي ارتباطي استان تصريح نمود : با توجه به حجم بالاي ترافيك و تردد مسافرين به كرمانشاه مي طلبد محورهاي اين استان همواره ايمن و استاندارد بوده و دراين زمينه با جداسازي لاين هاي رفت و برگشت در مسيرهاي پردد و حذف نقاط پرحادثه نيز اقدامات مناسبي صورت گرفته است.

مهندس حسن نيا اقدامات ايمن سازي محورها را براي كاهش تصادفات و تلفات جاده اي بسيار مثمر ثمر دانست و خاطر نشان ساخت : علاوه بر ايمن سازي محورها ، رعايت قوانين و مقررات از سوي كاربران جاده اي نيز مي تواند عامل مهمي در جهت كاهش سوانح رانندگي باشد.

مديركل راه وشهرسازي استان كرمانشاه نيز درحاشيه اين بازديدگفت: از ابتداي سال جاري،ميزان خرابي روكش آسفالت راههاي استان را احسا نموده و ازابتداي سال94 تاكنون از ميزان 394 كيلومتر كه داراي خرابي شديد رويه آسفالت بوده، نسبت به انجام ترميم و روكش آسفالت بيش از 178كيلومتر از راههاي استان اقدام نموده وانجام اين عمليات كماكان تاساماندهي كامل رويه راهها ادامه خواهد داشت.

مهندس عبداله بهادري افزود: درسال جاري با استفاده از منابع استاني و سازمان راهداري وحمل ونقل جاده اي،تاكنون اعتباري بالغ بر 35 ميليارد تومان جهت ترميم و روكش آسفالت راههاي استان هزينه شده است.

وي به نقش نيوجرسي دركاهش حوادث اشاره كرد وگفت: با توجه به نقش مهم نيوجرسي در جلوگيري از خروج خودروها از مسير و كاهش شدت حوادث و تلفات جاده اي،نسبت به تهيه بيش از 24 هزار نيوجرسي جهت نصب در جاهايي كه احتمال برخورد خودروهايا خروج آنها از مسير وجود داشته در جهت جلوگيري از حوادث و تلفات جاده اي اقدام شده است.

مهندس بهادري اعتبار هزينه شده اين بخش را 13 ميليارد و 275 ميليون تومان اعلام كرد و افزود: نيوجرسي هاي مفصلي تهيه شده از دو نوع مفصلي و لولايي بوده و در محورهاي بزرگراه كربلا در محدوده كنگاور به اسلام آباد غرب،قصرشيرين،كمربندي كرند غرب و در محورهايي كه احتمال برخورد خودروها بصورت رخ به رخ باشد نصب خواهد شد.

مدير كل راه و شهرسازي ادامه داد: در جهت كاهش سوانح در محورهاي مواصلاتي اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، بزرگراه مياندوآب و همچنين در راههاي روستايي استان از اين نيوجرسي ها در جهت ايمني بيشتر كاربران جاده اي استفاده خواهد شد.

از پروژه هاي كه دراين سفر مورد بازديد قرارگرفت مي توان به لكه گيري و روكش بزرگراه كربلا، لكه گيري و روكش دوبانده اسلام آباد به حميل،لكه گيري وروكش محور بيستون به سنقر، چهارخطه دردست احداث سنقر به بيستون،نصب نيوجرسي درگردنه حسن آباد و انتهاي گردنه پاتاق در روستاي حبيبوند،نصب نيوجرسي گردنه بيد سرخ،روكش محور كوزران به چهارزبر و كوزران به روانسر و جوانرود، حذف نقاط پرحادثه دردست اقدام سه راهي شهدا و كشتارگاه در نوسود و كمربندي احداث شده دالاهو و كمربندي دردست احداث سنقر اشاره كرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار