قلعه جنی در جزیره کیش، یکی از اسرارآمیزترین قلعه‌های جهان است که به گفته‌ اهالی، جن‌ها در این قلعه زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵ 26 September 2020

در جزیره کیش در نزدیکی کشتی یونانی، قلعه‌ای کوچک و مخروبه قرار گرفته که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد، زیرا همه در عجله برای رسیدن به کشتی یونانی هستند. این قلعه به «قلعه جنی» در میان ساکنین منطقه شهرت دارد و اگر شب هنگام بخواهید به دیدن این قلعه بروید، هیچ‌کس به شما کمک نخواهد کرد، زیرا اهالی منطقه، بر این باور هستند که جن‌ها در این قلعه زندگی می‌کنند.

در ساعاتی که خورشید از جزیره دور می‌شود و تاریکی حکم فرما می‌شود، این قلعه به محیطی وهم‌انگیز تبدیل می‌شود. صدا‌های چاه آبی نزدیک به قلعه و وزش باد، بر ترسناکی این محیط افزوده است.

این ساختمان نه چندان بزرگ در اصل پاسگاه هنگ مرزی بوده و سربازان و درجه داران ژاندارمری در این قلعه حضور داشتند. اما اواسط دهه ۴۰ بود که این قلعه با توجه به گزارشات مکرر مشاهده جن، تخلیه شد و تا امروز هم به همین صورت رها شده است.

پاسگاه جنی

داستان های ترسناک بسیاری از محلی ها نقل میشود که این قلعه در محاصره جن ها میباشد و نباید به آن وارد شد

پرسنل پاسگاه اعتقاد داشتند که قلعه در تصرف اجنه است. مخصوصا شب ها که صدای خش خش و همهمه از داخل و اطراف قلعه شنیده می شد. یکی از وقایع نقل شده مربوط به چهار سربازی است که باید شب را در پاسگاه می گذراندند و تا صبح، به نوبت سر پست رفته و کشیک می دادند. مشخص نیست در آن شب خاص چه بر سر چهار سرباز حاضر در پاسگاه آمد که صبح روز بعد که کارکنان وارد پاسگاه می شوند با صحنه ای مواجه می شوند که هرگز انتظارش را نداشتند، هر چهار سرباز روی زمین افتاده بودند، بدنشان کاملاً سرد و صورت‌هایشان کاملاً وحشت‌زده و سیاه شده بود. از آن لحظه به بعد دیگر کارکنان پاسگاه حاضر نبودند لحظه ای در آنجا بمانند.

 

قلعه جنی

اما تخلیه پاسگاه نظامی با گزارشاتی از این دست کار ساده ای نبود و افسران مافوق به راحتی زیر بار تخلیه و جابجایی پاسگاه نمی رفتند و ترس اهالی پاسگاه ژاندارمری برای آن‌ها بی‌معنی بود. رؤسای وقت ژاندارمری پس از مدتها مقاومت، وقتی دیدند ترس و وحشت کارکنان پاسگاه تمامی نداشته و روز به روز هم به آن افزوده می شود بالاخره به بهانه قدیمی شدن قلعه با جابجایی و نقل و انتقال پاسگاه موافقت می کنند.

 از آن سالها تا به امروز داستان های زیادی از خاطرات قلعه جنی نقل شده که معلوم نیست کدامش راست و کدامش زائیده افسانه و تخیل است. تعدادی از کسانی که به قلعه جنی مراجعه کرده‌اند مخصوصاً در نیمه‌های شب، تجربه‌هایی از حضور خود در آنجا تعریف می‌کنند که با عقل جور در نمی‌آید. مثلاً اینکه اشخاصی را در آنجا دیده‌اند، یا اینکه عنوان می کنند جو قلعه بسیار سنگین بوده و موجوداتی از حضور آن‌ها در قلعه اصلاً خوشحال نبوده اند. مطالب متناقض عنوان شده در خصوص قلعه جنی کیش آنقدر زیاد و تکراری است که دیگر خیلی‌ها آن را کاملاً باور کرده و هر چقدر هم ادله منطقی برایشان آورده شود‌ باز هم فایده‌ای نداشته و از باورشان چیزی کم نمی شود.

قلعه ترسناک کیش

داستان های مرتبط با قلعه جنی و پاسگاه ژاندارمری کیش باعث شده افراد ماجراجو و علاقمند به گردشگری وحشت که دوستدار ترشح آدرنالین بالا برای بدنشان هستند بتوانند در کنار لذت بردن از تفریحات کیش سری هم به جاذبه گردشگری وحشت کیش بزنند. قلعه جنی کیش قلعه ای کوچک و مخروبه بوده که در جاده جهان و در مسیر رفتن به کشتی یونانی قرار دارد. نکته قابل توجه اینکه اگر تصمیم گرفتید شبانه سری به قلعه وحشت بزنید و هیچ کس در این مسیر شما را همراهی نکرد، تعجب نکنید چون بومیان منطقه، بر این باورند که جن‌ها هنوز هم در این قلعه زندگی می‌کنند!

منابع: میزان/کیش برگ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار