کد خبر: ۹۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 07 September 2015
سردبیر محترم پایگاه اطلاع رسانی تابناک

باعنایت به انتشار اخباری در پایگاه اطلاع رسانی تابناک با عناوینی همچون "امضای نمایندگان خوزستان پای افزایش مبلغ برق مردم این استان" و "شما نظر بدهید/افزایش مبلغ قبوض برق و عملکرد نمایندگان خوزستان" موارد ذیل را جهت تنویر افکار عمومی و خوانندگان محترم آن پایگاه اطلاع رسانی معروض می دارد:

افزایش 30 ریال به ازای هر کیلو وات ساعت برق مصرفی در لایحه بودجه سال 1392 بوده و همانطور که مستحضرید بودجه سال 92 توسط دولت قبل تهیه و به مجلس ارایه شده و قاعدتا امضای نمایندگان پای آن نیست. ضمن این که با پیگیری های نمایندگان، تعرفه برق همه ی شهرهای استان خوزستان از اول فروردین تا اول دی ماه (9ماه) با تعرفه "مناطق گرمسیر1" محاسبه می شود که کمترین تعرفه در مناطق کشور است.

به زبان ساده تر – غیر از 30 ریالی که تحت عنوان عوارض آن هم جهت توسعه مناطق روستایی از همه مشترکین کشور گرفته می شود – مشترکان خوزستانی در 9 ماه از سال به دلیل گرمای طاقت فرسا و بالارفتن مصرف برق به علت استفاده از وسایل برودتی 41% کمتر از مشترکان سایر مناطق پول برق می دهند. 

طرح شماره 285 نمایندگان با نام " حمایت از صنعت برق کشور" در سال 92 توسط 41 نفر از نمایندگان تهیه و ارایه شده که در این طرح هیچ پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت برق داده نشده است. امضای بنده منحصرا در اصلاح ماده 8 این طرح است که جهت موظف کردن دولت به توسعه و بهینه سازی تاسیسات و شبکه های توزیع صنعت برق است.در عین حال این طرح هم هنوز به تصویب نرسیده بنابراین مطلب " نمایندگان مجلس در سال 92 طرحی با عنوان حمایت از صنعت برق کشور به امضا و تصویب رساندند که مبنای بودجه کشور از سال 92 تا کنون شده است" به کلی کذب است.

خلط افزایش 30 ریال در بودجه سال 92 و طرح شماره 285 نمایندگان و یا عدم توجه نمایندگان به مصرف بیشتر انرژی در ماه های گرم سال در خوزستان، به دور از انصاف و مصداق تشویش اذهان عمومی است. تصدیق می فرمایید که تیتر " امضای نمایندگان خوزستان پای افزایش مبلغ قبض برق مردم این استان" این موضوع را به ذهن خواننده متبادر می کند که افزایش مبلغ قبض برق فقط برای مردم این استان صورت پذیرفته و به پیشنهاد و یا تایید نمایندگان استان خوزستان بوده است. نویسنده کمترین توجهی به منطقه بندی انجام شده و تعرفه های مختلف نکرده است.

متاسفانه خوزستان مشکلات بسیار دارد. گذراندن دوران سخت جنگ تحمیلی، عدم باز سازی اساسی و همچنین کم لطفی دولت های گذشته، سوء مدیریت ها به خصوص در دولت نهم و دهم – مانند خروج نابحق شهرهایی همچون آبادان از لیست مناطق محروم و افتتاح های نمایشی- موجب شده که مشکلات بسیاری به مردم این استان تحمیل گردد. آنچه مسلم است انتقاد حق مردم، گروه ها و جناح ها درخصوص عملکرد همه ی مسوولین از جمله نمایندگان خود می باشد و اتفاقا برای اصلاح امور بسیار پسندیده و ضروری است و چه بسیار که چراغ راه ما نمایندگان هم بوده است.

 صد البته بنده علی رغم تجربه، دقت و تلاش شبانه روزی هیچ گاه به شخصه ادعای اینکه عملکرد اینجانب در طول دوران نمایندگی بری از اشکال یا غفلت بوده است را ندارم. اما تهمت و افترا، انتشار اخبار کذب در فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی ما جایی نداشته و نخواهد داشت.

من تحرکات پشت پرده و اهداف انتخاباتی را در پس این جوسازی ها می بینم. مطلوب است پایگاه خبری وزین تابناک - کما فی السابق - خود را از رقابت های ناسالم انتخاباتی ، تهمت و افتراهای بدون سند و ارایه ی آمارهای غلط که متاسفانه رویه ای است که توسط دولت قبل وارد رقابت های انتخاباتی و سیاسی شده، دور نگه دارد و در مواردی مثل "معضل گرد و غبار خوزستان" و " انتقال آب از سرچشمه های کارون" یار و یاور مردم و نمایندگان باشد تا بلکه ذره ای از جفاهای رفته در حق مردم این استان جبران شود.

سید حسین دهدشتی       
نماینده آبادان و رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار