تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
سه سال پیش درست در چنین روز‌هایی زلزله‌ی مهیبی در سرپل ذهاب رخ داد زلزله‌ای که مرکز آن ازگله بود و پس لرزه‌ها و آسیب هایش سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی را چنان لرزاند که داغ کودکان و جوانان بسیاری بر دل خانواده هایشان ماند، در گزارش زیر مروری بر زلزله‌ی آبان ماه ۹۶ و تلاش‌ها برای بازسازی آسیب‌ها را داشتیم.
کد خبر: ۹۱۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 12 November 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه، زلزله از آن بلاهاست که علاوه بر خسارات مادی و جانی درد عمیق روحی بر جای می گذارد که ترمیم آن به سادگی ممکن نیست. زلزله ی آبان ماه 96 در کرمانشاه، بار دیگر سیل توجهات به استان غربی، جنگ زده و مظلوم ما را فراخواند، جمعیت بود که با کنسرو و لباس و پتو و سایر اقلام مهم به شهر سرازیر می شدند، الحق ایرانی جماعت دل صاف و استراحمش را به نمایش گذاشت.


همدردی و هم زبانی با مردم مظلوم این خطه به حدی بود که اکنون بسیاری از رنج دیدگان آن دوران قدردان هموطنانشان هستند، به همین منظور مروری بر خاطرات سفرمان به سرپل ذهاب داشتیم، خیابان های سرپل ذهاب رنگی از رنج داشت، محله ی فولادی، مجتمع شهید شیرودی، بقعه میر احمد، مدرسه ها و خانه ها بازسازی شده بودند اما هنوز هم ردی از درد نمایان بود، مثل اثری از زخم که با وجود التیام، همچنان نمایان است، با شهروندان و دانش آموزان به گفتگو نشستیم، قدردان بودند از کمک های دولت و هموطنان، اما سینه هایشان پر از دردِ داغ عزیزان و خاطرات ویرانی شهر بود، در ادامه برای مرور اقدامات لازم در جهت بازسازی مناطق زلزله آبان ماه 96 با فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفتگو کردیم.

یداله شکری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به سومین سالگرد زلزله آبان 96  گفت: مرکز زلزله ازگله بخشی از شهرستان ثلاث باباجانی بود و به تبع آن تعداد زیادی از بخش ها و شهرها را دچار حادثه کرد در این زلزله اکثر منازل روستایی، شهری و زیرساخت ها تخریب شدند اما با همت مردم و همچنین تلاش، کوشش و امید به آینده، همکاری تمامی مسئولین کشوری و استانی خصوصا حمایت های استاندار محترم کرمانشاه، مدیران استانی و شهرستانی امروز روستاها و نمای شهری بازسازی شدند و مردم با احداث خانه هایشان امید به زندگی را یافتند، نکته بسیار قابل توجه این است که مردم جنگ زده شهرستان ثلاث باباجانی علی رغم آسیب هایی که بعد از جنگ تحمیلی دیدند، خانه هایشان را بازسازی کردند و زلزله مجددا آن ها را دچار آسیب و مشکل کرد.

وی ادامه داد: اما دین، ایمان، مقاومت و همبستگی مردم انسجام بیشتری یافت و امروز خانه هایی که ساخته شده خانه های امید است و می توانند با آرامش و آسایش در آن زندگی کنند. در بحث زلزله اولویت به منازل مسکونی مردم در شهر و روستا و زیرساخت ها داده شده بود.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی خاطر نشان کرد: مسجد همراه با خانه ها بازسازی شده و نشان از تدین، تقوا و ولایت مداری مردم است، مسئولین هم بر اساس توانی که دولت داشت و اعتباراتی که اختصاص داده شد بازسازی شهرستان، روستا ها و بخش ها را به اتمام رساندند، زیرساخت ها هم انجام گرفته اما تنها بیمارستانی که در شهرستان است و در جریان زلزله خسارت دیده بود هنوز افتتاح نشده امیدوارم  در آینده ی نزدیک و با توجه به سفر نوبخت که 7 میلیارد تومان به این بیمارستان اختصاص داده بود، این بیمارستان بازسازی شده و دغدغه ی مردم رفع شود.

شکری تاکید کرد: در جریان زلزله به منظور بازسازی واحدهای مسکونی، تجاری، زیرساخت ها و امهال وام های آن ها در شهرستان ثلاث باباجانی 1100 میلیارد تومان هزینه شده است، با توجه به تحریم ها و بیماری کرونا امیدواریم بتوانیم خواست ها و مشکلات مردم را بیشتر پذیرا باشیم و وظیفه ی ما این است که پاسخگوی مطالبات مردمی باشیم این در قانون آمده و وجدان انسان و اسلام نیز خدمت به مردم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار