مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید 670 هزار تن چغندر قند در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 08 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدسعید هوشیار  با بیان اینکه چغندرقند به دو صورت بهاره و پاییزه در استان کرمانشاه کشت می‌شود، گفت: امسال سطح برداشت چغندرقند بهاره و پاییزه در استان 10 هزار و 590 هکتار بود که در مجموع 670 هزار تن محصول از این مزارع برداشت و برای فرآوری تحویل کارخانه‌های قند شد.

وی با اشاره به جایگاه خوب استان کرمانشاه در زمینه تولید چغندر قند در کشور، گفت: این استان رتبه سوم تولید و رتبه دوم را از نظر عملکرد چغندر قند در کشور دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه را 62 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: چغندرقند تولیدی در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

هوشیار سپس با بیان اینکه بیشترین تولید چغندرقند درا ستان کرمانشاه به کشت بهاره اختصاص دارد، گفت: امسال 10 هزار و 200 هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندرقند بهاره بود که در نهایت 650 هزار تن محصول از این سطوح برداشت شد.

هوشیار با بیان اینکه در اغلب شهرستان‌ها کشت بهاره چغندرقند را داریم، گفت: شهرستانهای اسلام آبادغرب، کنگاور و هرسین بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را در استان دارند.

وی اضافه کرد: امسال چغندرقند بهاره تولیدی در استان برای فرآوری تحویل هفت کارخانه قند شامل دو کارخانه بیستون و اسلام آبادغرب در داخل استان و پنج کارخانه در خوزستان، شهرکرد، اصفهان، قزوین و همدان شده است.

هوشیار فصل کاشت چغندر بهاره را اواخر اسفند و اوایل فروردین عنوان کرد و افزود: برداشت چغندرقند بهاره از مزارع استان کرمانشاهاز اواخر شهریور ماه آغاز شده و تاکنون ادامه داشت.

هوشیار سپس با بیان اینکه سطح برداشت چغندر قند پاییزه در مزارع استان 390 هکتار بود، گفت: برداشت محصول این مزارع که در پاییز سال گذشته در شهرستان‌های گرمسیری استان کشت شده بود، اوایل امسال انجام گرفت و از این سطوح 20 هزار تن محصول برداشت شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار