مدیر شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تاکنون ۴ هزار و ۱۲۳ خانوار پایش خانوار قصرشیرینی در طرح غربالگری شهید سلیمانی پایش شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 10 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، رضا منصوری امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان قصرشیرین، اظهار داشت: قصرشیرین شاید جزء شهرستان‌های کم جمعیت استان باشد، اما از نظر شرایط کرونایی یک شرایط خاص و منحصربه‌فردی را بین شهرستان استان دارا است.

وی ادامه داد: شهرستان قصرشیرین با دارا بودن دو بازارچه فعال مرزی و همچنین نیروهای نظامی، انتظامی و مرزداران و از آن‌جا که محل ورود کوچ زمستانه عشایر است باید شرایط سختی را از نظر کرونا داشته باشد، ولی با فرهنگ بالای مردم و تلاش حوزه بهداشت و درمان و همکاری ادارت سطح شهرستان در کل شرایط مطلوبی را به لحاظ مدیریت بیماری کرونا دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین مجموع موارد مبتلایان از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون در شهرستان را ۴۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: در این بازده زمانی 20 مورد مرگ و میر با تشخیص قطعی کرونا ثبت شده که قالب فوتی‌ها افرادی با کهولت سن و بیماری زمینه‌ای بوده‌‌اند.

وی در ادامه اشاره به برنامه‌های گام چهارم مدیریت بیماری کرونا به نام شهید جبهه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سطح شهرستان داشت و گفت: همکاران در قالب این طرح با همکاری سازمان بسیج و سپاه پاسدارن و همچنین هلال احمر و دیگر اداره‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط با مراجعه به درب منزل و بیماریابی فعال با این هدف قطع زنجیره انتقال کرونا در شهرستان و کشور، کار بیماریابی فعال و شناسایی به موقع مبتلایان و هدایت آن‌ها به سمت قرنطینه را اجرایی کرده‌اند.

منصوری ادامه داد: در طی این مرحله از کنترل و مدیریت بیماری حدود ۹۲۵ مورد بازدید در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی داشته‌ایم که تعداد ۴ هزار و ۱۲۳ خانوار پایش و همچنین آموزش‌های لازم به ۱۱ هزار و ۳۱۵ نفر و یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از اصناف ارائه شده است.

وی همکاری مردم در راستای کنترل بیماری کرونا در شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شهرستان قصرشیرین در مجموعه وضعت سفید و یا زرد داشته که در این موج سوم بیماری وضعیت ما به نارنجی و طی روزهای کوتاهی به قرمز تغییر کرد.

منصوری در پایان، توصیه کرد: برای جلوگیریی از اوج گیری مجدد اپیدمی،کاهش هرچه بیشتر سرعت انتشار بیماری و تسریع بهبود وضعیت اقتصادی جامعه، استفاده از ماسک، رعایت فاصله حداقل ۲ متر با دیگران، به حداقل رساند تماس با دیگران، دوری از تجمعات و دورهمی‌ها به خصوص در فضای بسته، اجتناب از حضور غیرضروری در فضاهای بسته، به تعویق انداختن سفرهای غیرضروری و شست‌وشو و بهداشت دست را نباید فراموش نکنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار