معاون فنی وعمرانی شهرداری اهواز از آغاز احداث سیل‌بند حفاظتی با بیش از 1300مترطول وباارتفاع ۳ متر در نقاط آبگیردر اهواز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸ 27 December 2020

معاون فنی وعمرانی شهرداری اهواز از آغاز احداث سیل‌بند حفاظتی با بیش از 1300مترطول وباارتفاع ۳ متر در نقاط آبگیردر اهواز خبر داد.

وحید معینی زاده با اشاره به آغاز احداث سیل‌بند حفاظتی بابیش از 1300مترطول و با ارتفاع ۳ متر در نقاط آبگیر اهواز گفت: ساخت این سیل‌بند ها را شهرداری اهواز بر عهده گرفت و در جاده های ساحلی شرقی و غربی و نقاط آبگیر در محدوده ی پل های ( شهید دقایقی ، سیاه و سلمان فارسی ) احداث خواهند شد.

وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده، این سیل‌بندهای حفاظتی می توانند پاسخگوی سیلابهای احتمال به سمت اهواز است تصریح کرد: بدون شک سیلاب بعنوان یک بلای طبیعی شناخته شده است ولی در عمل سیلاب هم از نظر تلفات جانی و هم از نظر خسارات مالی یکی از مهیب ترین بلایای طبیعی محسوب می شود.
وی افزود : دیوارهای سیل بند، سازه های بتنی هستند که در فواصل مختلف از کناره رودخانه و در امتداد آن ساخته مـی شـود تـا نقـش هدایتگر را در دوره های سیلابی ایفا کنند،این دیواره ها از جنس مصالح بتنی و سنگی بوده ، و عملکرد اصلی آنهاجلوگیری از گسترش و ورود سیلاب به نقاط آبگیر جاده های ساحلی شرقی و غربی رودخانه کارون میباشد.
معینی زاده معاون فنی و عمرانی اشاره کرد: به دستورشهردار اهواز و پس از سیل فروردین سال ۹۸ طرح مطالعات و احداث سیل بند در چندین نقطه از مسیر رودخانه درنقاط آبگیر سطح شهر اهوازدر اولویت و عملیات اجرایی آنها فورا در دستور کار قرار گرفت ودر حال حاضراز پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند.
شایان ذکر است سیل بندهای در حال اجراء در امتداد جاده ساحلی شرقی و غربی جنب پل شهید دقایقی، پل سلمان فارسی، پل سیاه در حال فعالیت هستند و اعتبار این پروژه ها از منابع عمرانی شهرداری اهواز می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار