استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید قوانین و مقرراتی که در زمینه تجارت با کشورهای همسایه وجود دارد تسهیل شده و قوانین دست وپاگیر در این زمینه حذف شود.
کد خبر: ۹۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 11 September 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، علی اوسط هاشمی امروز در کارگروه نشست استانداران منطقه پنج کشور در بیرجند، توسعه روزافزون مرز‌ها را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: نباید بین مرز‌ها دیوار ایجاد شود، بلکه استانداران استان‌های مرزی می‌توانند با برقراری یک دیپلماسی مناسب به برقراری ارتباط با سایر کشورهای همسایه مرزهای شرقی ایران بپردازند.
وی ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد بویژه درمرز‌ها را مورد تاکید قراداد و افزود: امروزه با توجه به شرایط بین المللی که برای ایران ایجاد شده، مرز محوری و توسعه اقتصاد مرز باید به عنوان یک دستور کار جدی مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین رابطه باید سازوکاری مناسب برای تسهیل تردد و نیز ورود و خروج تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد سرمایه گذاری و توسعه مرز‌ها و مناطق مرزی مورد توجه قرار گیرد.
هاشمی ارائه قانونی شفاف و بدور از ابهام در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را خواستار شد و ادامه داد: مرز روزنه ورود به کشورهای خارجی است از اینرو باید دیپلماسی بهتر و قوی تری در این زمینه بکار گیریم.
وی بازار افغانستان و پاکستان را فرصتی مناسب برای فروش محصولات تولیدی در استان‌های شرقی کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از این ظرفیت ایجاد شده به نحو مطلوب و مناسب برای توسعه اقتصاد و افزایش تراز تجاری شرق کشور استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار