عضو جهادی گروه جهادی خشت‌های مهربانی کرمانشاه گفت: ۲۰ واحد از ۳۷ واحد در نظر گرفته برای کپرنشینان روستای قاسم‌آباد استان کرمان تکمیل و در سالروز شهادت حاج قاسیم سلیمانی تقدیم آن‌ها می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 31 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، «گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد» این عبارت قسمتی از مهمترین بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در مورد توجه به محرومان و مستضعفان است که نیروهای انقلابی و جهادی را هر سال بر آن داشته که با شعار رفع محرومیت و کمک به محرومان جامعه اوقات فراغت خود را در استان‌های محروم کشور بگذرانند.

گروه جهادی خشت‌های مهربانی کرمانشاه از جمله گروه‌های جهادی است که با لبیک به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر کمک به مناطق محروم و همچنین توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان اوقات فراغت خود را به کار جهادی در مناطق محروم سپری کنند از سال‌ها پیش تشکیل و در تمام طول سال با حضور در منطقه‌های محروم اقدام به فعالیت جهادی می‌کنند.

این گروه پس از امدادرسانی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان هم‌اکنون غریب به یک‌سال است که در روستاهای سیل‌زده‌ی کپرنشین جنوب کرمان مستقر شده و در طی این مدت استارت ساخت ۳۷ باب منزل برای کپرنشینان روستای قاسم‌آباد در بخش جازموریان از توابع شهرستان رودبار جنوب را آغاز کرده است.

 

برای آگاهی از آخرین روند فعالیت این گروه، گفت‌وگویی با محمدجواد خواجه‌وند از گروه جهادی خشت‌های مهربانی کرمانشاه داشتیم که در ذیل آمده است.

خواجه‌وند اظهار داشت: هم‌اکنون با گذشت نزدیک به یک‌سال، ۲۰ واحد از ۳۷ واحد در نظر گرفته تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای این گروه جهادی تصمیم دارند تا در اولین سالروز شهادت سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی در طی مراسمی این ۲۰ واحد را جارو کرده و به آهالی روستا تقدویم کنند.

 

این عضو گروه جهادی خشت‌های مهربانی کرمانشاه گفت: این گروه جهادی تاکنون برنامه‌های اجتماعی و عمرانی بسیاری در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، لرستان و... داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه زهکلوت کرمان، جمعی از کپرنشین‌ها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: این خانواده‌ها در وضعیت بسیار بدی از لحاظ معیشتی، مسکن و غذایی به سر می‌برند که متاسفانه گاهی اوقات در طول روز غذای کافی برای خوردن نیز ندارند.

خواجه‌وند تصریح کرد: گروه جهادی ما علاوه بر رسیدگی به امور زیرساختی، برنامه‌هایی از قبیل توزیع ماهیانه‌ آرد بین ساکنین این روستاها را نیز از ماه‌ها قبل در دستور کار قرار داده است.

 

این عضو جهادی در پایان، افزود: با تلاش همکاران در گروه خشت‌های مهربانی و حمایت بی‌بدیل خیرین بازار سرمایه تهران، گروه جهادی امین و گروه جهادی کرامت ایرانیان امید است باقی منازل این روستا نیز تا پایان سال‌جاری به مرحله تکمیل و افتتاح و بهره‌برداری برسند و به شرط حیات و کسب توفیق ادامه‌ی مسیر سازندگی و محرومیت‌زدایی در روستایی دیگر آغاز خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار