نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش بارندگی ها و آوردهای آبی می بایست تمامی سیاست گذاری ها و تصمیم های آبی در استانی گرفته شود که تامین کننده منابع آب استانهای پایین دست است.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 25 March 2021

تابناک خوزستان:
جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش بارندگی ها و آوردهای آبی می بایست تمامی سیاست گذاری ها و تصمیم های آبی در استانی گرفته شود که تامین کننده منابع آب استانهای پایین دست است.
به گزارش تابناک خوزستان وی گفت: خوشحالیم که اولین نشست در خصوص انتقال آب بین نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال برگزار شده است و طبیعتا این نشست ها می تواند گره گشا باشد و مشکلات کشاورزان و دامداران و محیط زیست با اتحاد بین نمایندگان دو استان مرتفع شود.
وی ادامه داد: توجه به مناطق پایین دست در زمینه انتقال آب باید در اولویت باشد، زیرا شاهد این هستیم در مناطق مختلف افزایش سرانه فضای سبز به نتیجه رسیده است و توسعه فضای سبز به صورت جدی انجام شده به نحوی که در استانهایی که خواهان انتقال آب هستند سرانه هر نفر از 27 متر به بیش از 28 متر رسیده است و نشان دهنده این است مشکل آب در آن حوزه ها وجود ندارند، اما در استان خوزستان ما هنوز در بسیاری از شهرها به استاندارد نرسیده ایم و با آن فاصله فراوانی داریم که نشان می دهد در زمینه آب با مشکل مواجه هستیم.
مختار بیان داشت: متاسفانه ما در استان خوزستان با چالش جدی در زمینه تامین آب شرب مردم مواجه هستیم و به همین دلیل و با توجه به کاهش آورد رودخانه ها شاهد بالا آمدن آب دریا و شور شدن آب شرب مردم شده ایم، این در حالی است که همگی می دانیم هر نوع کاهش آب باعث مشکلات جدی به کشاورزی و صنعت و آب شرب مردم می شود ، از این رو خواستاریم هر گونه سیاست گذاری در زمینه انتقال آب در محل تامین آب و با نگاه به استان های پایین دست مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به تنش آبی فراوانی که در دو شهرستان خرمشهر و آبادان وجود دارد، می بایست در بالا دست و پایین دست بهمنشیر موضوع سدسازی و تکمیل پروژه های آبی مد نظر قرار گیرد، همچنین در تلاشیم تا با سرعت موضوع کشاورزی را به شیوه ابیاری مدرن و زهکشی مدرن مجهز سازیم.
وی در پایان گفت: انتظار می رود با توجه به مشکلاتی که سر راه کشاورزان و دامداران هر دو استان خوزستان و چهارمحال وجود دارد نمایندگان دو استان با استفاده از ظرفیت های قانونی در مجلس شورای اسلامی به مشکلات مردم خاتمه دهند.
اختصاصی تابناک خوزستان/ مینا فراز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار