مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه گفت: "خانه های ورزش" بهترین فضا برای ورزش بانوان در روستاها هستند.
کد خبر: ۹۶۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 27 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،نرگس یوسفی در دیدار با رئیس هیات و نواب روسای شهرستانهای ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان، بااشاره به توانمندی بانوان کرمانشاهی در حوزه ورزش، اظهار کرد: در حال حاضر پنج رییس هیات ورزشی استان بانوان هستند که در حوزه فعالیت خود هم موفقیت های خوبی داشته اند.

وی به ریاست یک زن بر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه گسترده فعالیت این هیات خانواده ها را در برمی گیرد، برای همین یک زن می تواند فعالیت های خوبی در این حوزه داشته باشد و جشنواره ها و برنامه های مهمی را اجرا کند.

مسئول ورزش بانوان استان با بیان اینکه با اجرای جشنواره ها و برنامه های ورزشی در سطح روستا می توان استعدادهای ورزشی این مناطق بویژه در بین دختران و زنان را شناسایی کرد، افزود: دختران بسیار توانند و مستعدی در روستاها داریم، اما باید با آنها کار کرد و تاکتیک ها و تکنیک ها را به آنها آموزش داد تا در نهایت ملی پوشانی بین آنها داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه چنین ظرفیت هایی باید با برنامه ریزی جذب شوند، اظهار کرد: سوسن رشیدی از قهرمانان کیک بوکسینگ استان نمونه ای از چنین ظرفیت هایی بود که در روستاها شناسایی شد. البته سوسن رشیدی های زیاد دیگری در روستاها داریم که باید آنها را شناسایی کنیم.

یوسفی با بیان اینکه باید زنان را در روستاها به سمت ورزش کشاند، اعلام کرد: یکی از بهترین فضاهایی که بانوان روستایی می توانند در آن ورزش کنند، خانه های ورزش روستایی است که تاکنون در 238 روستای استان راه اندازی شده اند.

وی در ادامه به کمبود مربیان زن در رشته های بومی محلی هم اشاره کرد و گفت: می توانیم به صورت منطقه ای کلاس ها و کارگاه های مربیگری این رشته ها را برای بانوان برگزار کنیم تا در همه شهرستان ها این ظرفیت را داشته باشیم.

مسئول ورزش بانوان استان از برنامه ریزی برای اجرای چند طرح ملی در کرمانشاه هم خبرداد و گفت: متأسفانه این برنامه ها که از قبل طراحی شده اند، به دلیل شیوع بیماری کرونا نه تنها در کرمانشاه بلکه در سایر مناطق کشور هم به مرحله اجرا نرسیدند.

وی یکی از این طرح ها را طرح قامت سنجی زنان روستایی اعلام کرد و افزود: تاکنون سه مرحله از این طرح در استان اجرا شده و برای برگزاری مرحله چهارم آن منتظر فروکش شدن بیماری کرونا هستیم، چراکه برای ما مشخص می کند ‌زنان روستایی از نظر ساختار قامتی و اسکلتی چه مشکلاتی دارند و برنامه های ورزشی مناسب به آنها ارائه می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار