معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان سمنان گفت: ارائه خدمات قضایی و اداری در حوزه قضائی امیرآباد در شهرستان دامغان این استان به صورت کاملا الکترونیکی و بدون استفاده از کاغذ و اوراق فیزیکی اسناد در پرونده های قضایی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 30 May 2021
 
خدمات قضایی در امیرآباد دامغان به صورت کامل الکترونیکی شد

 

به گزارش تابناک سمنان محبوبه صابر اظهار داشت: اجرای سند تحول قضایی و پیگیری برنامه های هوشمند سازی قوه قضاییه برای اولین بار در کشور در دادگاه عمومی بخش امیرآباد دامغان اجرا شد و در این طرح تمامی دعاوی حقوقی و کیفری و گزارشات ضابط قضایی از آغاز تشکیل پرونده در شعب دادگاه به صورت الکترونیکی ثبت و به صورت کاملا سیستمی به شعبه مربوطه ارجاع می شود.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان سمنان بیان کرد: با تشکیل پرونده در شعبه های دادگاه به صورت الکترونیک و ارجاع پرونده به صورت کاملا سیستمی به شعبه مربوطه، بایگانی اوراق حذف شده است.

وی اضافه کرد: مراجعه کنندگان برای دریافت خدمات قضایی در امیر آباد دامغان به صورت اینترنتی نسبت به اخذ نوبت اقدام می‌کنند و پس از دریافت ابلاغ از طریق سامانه "ثنا"، با استفاده از سامانه های در نظر گرفته شده به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه دادرسی شرکت می کنند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان افزود: از این پس شعبه های اول دادگاه حقوقی سمنان و دوم دادگاه خانواده سمنان نیز به صورت تمام الکترونیک خدمات قضائی را ارائه خواهند داد.

ملاقات مجازی زندانیان با خانواده هایشان برای اولین بار در کشور

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان هم چنین گفت: ملاقات مجازی زندانیان با خانواده هایشان برای اولین بار در کشور در سمنان عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: ملاقات زندانیان با خانواده‌هایشان با استفاده از شبکه امن APN اپراتور همراه اول صورت گرفته و زندان سمنان از سویی و دفتر خدمات الکترونیک قضایی از سوی دیگر با تدارک فضا و تجهیزات مناسب، امکان دیدار زندانیان با خانواده‌هایشان را به صورت رایگان اجرا کردند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ریاست قوه قضائیه در آیین رونمایی از سامانه‌های جدید الکترونیکی قوه‌قضاییه  راه اندازی سامانه های الکترونیکی را  موجب تسهیل امور مردم، آسان شدن دسترسی به عدالت، کرامت مردم و توجه به حقوق مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی  ارزیابی کرده بود و اینک دادگستری استان سمنان با ارائه خدمات قابل ارائه در شعب و حوزه های قضائی استان به صورت تمام الکترونیک سعی در تحقق این راهبرد دارد.

ارائه خدمات قضایی و اداری در حوزه قضائی امیر آباد به صورت کاملا الکترونیکی و فراهم کردن امکان  ملاقات مجازی خانواده زندانیان با عضو زندانی خانواده از جمله اقدامات انجام شده در استان سمنان است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار