مدیر عامل شرکت فولاد شادگان گفت: با اجرای طرح توسعه کارخانه فولاد شادگان ظرفیت تولید این شرکت از ۸۰۰ هزار تن فعلی به چهار میلیون تن خواهد رسید.
کد خبر: ۹۶۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳ 30 May 2021

 مدیر عامل شرکت فولاد شادگان گفت: با اجرای طرح توسعه کارخانه فولاد شادگان ظرفیت تولید این شرکت از ۸۰۰ هزار تن فعلی به چهار میلیون تن خواهد رسید.

حسین تقی‌کهزاد اظهار داشت: طرح فولاد شادگان یکی از هشت طرح فولادی مهم کشور است که مطالعات جامع آن در سال ۱۳۸۲ به عنوان پیش نیاز برنامه های سوم،چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شادگان با فناوری ایرانی و روش احیای مستقیم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ وارد مدار تولید شدگفت: بخش فولادسازی این شرکت در حال اجرا است و با عقد قرارداد فاز دوم آن با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید این کارخانه به یکهزار و ۶۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

کهزاد افزود: در صورت تحقق اهداف پیش‌بینی شده در آینده با اجرا و وارد شدن فاز دوم به مدار تولید و اجرایی شدن طرح‌های توسعه ظرفیت تولید کارخانه فولاد شادگان به چهار میلیون تن در سال خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری شادگان نیز در این خصوص گفت: شرکت فولاد شادگان سهم عمده‌ای در پویایی و رونق اقتصادی منطقه دارد ضمن اینکه نقش عمده‌ای در ایجاد اشتغال در شهرستان دارد.

امید صبری‌پور بیان کرد: با توجه به تغییرات گسترده در مدیریت این شرکت انتظار می‌رود به اشتغالزایی نیروهای بومی بیشتر بها داده شود تا اشتغالزایی منطقه به پویایی برسد.

وی با اشاره به شعار سال گفت: بر این اساس توسعه شرکت فولاد شادگان در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و موانع توسعه شرکت شناسایی و در رفع آنها تلاش خواهد شد.

صبری‌پور با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد شادگان بیان کرد: همانگونه که آلایندگی‌ فولاد برای مردم شهرستان شادگان است فرصت‌های شغلی نیز باید همزمان با توسعه این صنعت برای شهروندان شادگانی باشد.

وی با تاکید بر جذب نیروی بومی در شرکت فولاد این شهرستان گفت: جذب نیروی بومی در واحدهای تولیدی، فولاد و سازمان‌های شادگان به عنوان مطالبه‌ مردم از سوی کارفرمایان، صاحبان صنایع و ادارات در اولویت قرار گیرد.

مجتمع فولاد شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شادگان در سال ۱۳۸۲ مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.
مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیت های ویژه ای دارد.
این مجتمع شامل ۲ بخش اصلی احیا و فولاد سازی است که در بخش احیای مستقیم ۸۰۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال تولید و در بخش فولاد سازی نیز یک میلیون تن شمش فولادی در سال به روش ریخته گری مداوم تولید می‌کند.

عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه فولاد شادگان نیز مهرماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار