معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان در رتبه بندی ۲۰۲۱ لایدن، با ارتقای ۲۰ پله‌ای نسبت به سال ۲۰۲۰، رتبه ۸۶۸ را در میان یکهزار و ۲۲۵ دانشگاه برتر جهان و ۳۶ دانشگاه کشور ثبت کرد.
کد خبر: ۹۶۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 07 June 2021

دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی بین‌المللی لایدن ۲۰ پله صعود کرد

 

به گزارش تابناک سمنان سیف‌الله سعدالدین روز دوشنبه با اشاره به اینکه دانشگاه سمنان از سال ۲۰۱۹ در رتبه‌بندی لایدن واردشد، به رسانه‌ها گفت: در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ دانشگاه سمنان موفق شد با ۶۸ پله ارتقاء نسبت به سال ۲۰۱۹ رتبه ۸۶۸ جهانی را در میان دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص دهد.

وی افزود : رتبه‌بندی لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هرساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم‌سنجی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

سعدالدین اظهار داشت :  لایدن برای این ارزیابی‌ها از تولیدات علمی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ از پایگاه اطلاعاتی Web of Science استفاده می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: شاخص‌هایی چون  مرجعیت علمی (تأثیر علمی)، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیت، از مهم‌ترین معیارهای کلی نظام رتبه‌بندی لایدن است.

دانشگاه سمنان هم اکنون دارای بیش از ۱۴ هزار دانشجو و  ۸۰۰ عضو هیات علمی است که از این تعداد ۳۱ نفر با مرتبه استادتمام، ۹۷ نفر با مرتبه دانشیار، ۲۰۸ نفر با مرتبه استادیار و ۳۲ مربی مشغول فعالیت علمی هستند.

۶ پژوهشگر دانشگاه سمنان، طبق پردازش‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در بین یک درصد پژوهشگران پر استناد دنیا قرار دارند و نام این دانشگاه، بر اساس روش‌شناسی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در بین دانشگاه‌های پراستناد یک درصد دنیا قرار گرفت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار