رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی در بسیاری از بیمارستان‌ها و شبکه‌های استان در حال انجام است، گفت: نسخه‌نویسی الکترونیکی یک تکلیف قانونی است اما در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد که قابل حل است و باید کم کم نواقص آن را برطرف کنیم.
کد خبر: ۹۷۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 22 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «محمودرضا مرادی»  در نشست اجرایی نسخه‌نویسی الکترونیکی افزود: مراکزی که هنوز در این زمینه اقدامی صورت نگرفته یا اجرای آن به کندی پیش می‌رود در حال پیگیری هستند. در برخی بیمارستان‌ها نیز هنوز نسخه نویسی الکترونیکی تاکنون انجام نشده که مشکلات آنها در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای مطلوب این امر مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ها، دانشگاه و بیمه ها باید به عنوان یک سیستم واحد عمل کرده، در کنار یکدیگر باشیم و علاوه بر توجه به قوانین باید به یک سمت و سو برویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: هدف ما از این جلسه این است که پیشرفت نسخه نویسی به خوبی انجام شود، ما تمام تلاش خود را در این زمینه بکار می گیریم، بیمه ها نیز لازم است برای اجرای سریع تر و بهتر نسخه نویسی الکترونیکی نواقص را برطرف کنند.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که در اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیکی آموزش خیلی اهمیت دارد و نماینده بیمه ها می توانند با مراجعه حضوری به مطب ها نواقص را حل کنند.

رتبه پنجم استان در اجرای نسخه نویسی

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه نیز به اجرای مستمر طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان اشاره کرد و گفت: براساس شاخص های مختلف استان کرمانشاه با ۵۲ درصد اجرای این طرح رتبه پنجم کشور را دارد.

دکتر «امید قادری» با بیان اینکه بخش خصوصی استان با ۹۰ درصد اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی رتبه دوم کشور را دارد، افزود: در بخش دولتی سامانه الکترونیکی نسخه نویسی و نسخه پیچی به خاطر مراجعه فراوان مردم و همچنین درگیر بودن مراکز درمان به خاطر کرونا کند تر پیش رفته است.

او همچنین اذعان داشت: مراکز درمانی دولتی و خصوصی، دروخانه و غیره به سامانه الکترونیکی متصل هستند به روز و سر هر ماه تسویه می شوند.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار