سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: قطعی آب شهرک صنعتی بندر ماهشهر به صورت مقطعی و ناشی از نبود مدیریت در مصرف آب بوده است.
کد خبر: ۹۷۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ 23 June 2021

فریدون بندری در خصوص مشکل تنش آبی شهرک صنعتی بندر ماهشهر بیان کرد: خط لوله انتقال آب شهرک صنعتی بندر ماهشهر با خط لوله شهرک مدنی با هشت هزار نفر جمعیت مشترک است و آب در شهرک صنعتی در یک مخزن قرار گرفته و از آن مخزن به سمت شهرک مدنی می‌رود.

وی افزود: وجود برخی مشکلات در شهرک صنعتی و نبود مدیریت صحیح در برداشت آب، باعث شده آب به سمت شهرک مدنی نرود و حدود یک ماه است این شهرک با تنش آبی روبه‌رو شود.

وی ادامه داد:جلسات مکرری در این رابطه برگزار و در آخرین جلسه مقرر شد که به دلیل تنش آبی موجود در استان و کشور مقدار آب ورودی به شهرک صنعتی بندر ماهشهر مدیریت شود که هر ۲ شهرک از نعمت آب برخوردار باشند.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: برای حل این مشکل، زمان‌بندی مشخص شد و بر اساس این زمان‌بندی آب در اختیار شهرک صنعتی قرار می‌گیرد و شرکت‌ها و صنایع مانند گذشته هر زمان و به هر میزان قادر به برداشت آب نیستند.

بندری افزود: شرکت‌ها و صنایع مستقر در این شهرک، میزان آبی که در اختیار آنها است را مدیریت نمی‌کنند و به همین دلیل به مشکل برخورده‌اند؛ تمام تلاش ما بر این است که هم به شهرک صنعتی و هم به شهرک مدنی آب کافی برسد.

وی ادامه داد: مشکل مشترک بودن خط لوله انتقال آب شهرک صنعتی و شهرک مدنی یک مشکل قدیمی و زیرساختی و مربوط به گذشته است و رفع آن زمان‌بر خواهد بود و تنها راه کنونی، مدیریت مصرف آب است.

بندر ماهشهر در ۱۰۰ کیلومتری اهواز و در جنوب خوزستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار