رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تزریق واکسن در پیشگیری از مرگ و میر بیماران کرونایی بسیار موثر است و خوشبختانه تزریق دوز دوم واکسن سالمندان و گروه های هدف در حال انجام است.
کد خبر: ۹۷۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 27 June 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تزریق واکسن در پیشگیری از مرگ و میر بیماران کرونایی بسیار موثر است و خوشبختانه تزریق دوز دوم واکسن سالمندان و گروه های هدف در حال انجام است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: روند نزولی بیماری در خوزستان به دلیل برگزاری مراسم خانگی قبل از انتخابات تقریبا یک هفته متوقف شد اما با سپری شدن ایام انتخابات، در حال حاضر روند نزولی بیماری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روند مرگ و میر در استان نسبت به هفته های گذشته کاهشی است افزود: بیشترین موارد فوت به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، به ترتیب در دزفول و آبادان است همچنین عمده ترین موارد مرگ در بیماران کرونایی مربوط به افرادی است که دارای بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه حدود ۲۱۵ هزار خوزستانی دوز اول و بیش از ۵۶ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند گفت: تاکنون ۹۴ درصد پرسنل درمان، ۹۶ درصد پرسنل بهداشت، ۶۳ درصد بیماران خاص، ۹۳ درصد افراد ساکن یا شاغل در سرای سالمندان، ۱۰۰ درصد جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسینه شده اند.

وی بیان کرد: همچنین ۷۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۶ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال، ۴۶ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ابول نژادیان گفت: سهمیه واکسن مجریان انتخابات موجود است که برخی از فرمانداری ها نام این افراد را معرفی کرده و برخی دیگر اقدام به این کار نکرده اند.

وی افزود: اگر نام مجریان انتخابات در این هفته به ما معرفی نشوند سهمیه واکسن این افراد برای گروه های هدف تزریق می شود.

در حال حاضر شهرستان های اندیمشک، امیدیه، اهواز، شوش، ایذه، ماهشهر، آبادان،خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت آزادگان و مسجد سلیمان در وضعیت نارنجی و شهرهای هندیجان، بهبهان، شادگان، باغملک، باوی، رامشیر، لالی، آغاجاری، اندیکا، هفتکل، گتوند، باوی، هویزه و حمیدیه در وضعیت زرد قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار