معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری:
معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در مناطق روستایی کشور گفت: تاکنون ۸۵ درصد سهم خوزستان از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی جذب شده است.
کد خبر: ۹۷۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶ 04 July 2021

معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در مناطق روستایی کشور گفت: تاکنون ۸۵ درصد سهم خوزستان از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی جذب شده است.

منوچهر رزمجو در نشست بررسی مناطق محروم استان خوزستان در محل استانداری خوزستان اظهارداشت: منابع مربوط به صندوق توسعه ملی با موافقت رهبری از سال ۱۳۹۶ به دولت اختصاص داده شد.

وی ادامه‌داد: استان خوزستان تاکنون به میزان پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در روستاها را جذب کرده است.

معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه تداوم اجرای طرح توسعه اشتغال در روستاهای کشور امری ضروری است گفت: پیش بینی می‌شود با بازنگری‌هایی که صورت می‌گیرد، اجرای این طرح با شرایط بهتری در کشور ادامه داشته باشد.

رزمجو با تاکید بر اینکه مناطق روستایی و اشتغال ایجاد شده در اینگونه مناطق قطعا از سهم قابل توجهی در تولید برخوردار است گفت: موضوع سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی و محروم، اثرات قابل توجهی در حوزه توانمندی اینگونه مناطق دارد.

وی همچنین بر بسیج امکانات کشور در مسیر ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری‌ها تاکید کرد و گفت: سال گذشته مبلغ پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال‌های خرد و کوچک در کشور اختصاص یافت که از این میزان برای استان خوزستان ۱۹۰ میلیارد ریال بودجه درنظر گرفته شد.

معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در خصوص عملکرد خوزستان به منظور جذب این منابع مالی بیان‌داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه رضایت بخش بوده و در همین راستا، اعتبارات امسال خوزستان نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش خواهد یافت.

وی بیان‌داشت: به منظور ایجاد اشتغال‌های خرد و کوچک در استان خوزستان امسال مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که در آینده ابلاغ می‌شود.

رزمجو همچنین به ضرورت استفاده از منابع در نظر گرفته شده از سوی نهادهای مختلف در کشور به منظور ایجاد اشتغال بخصوص در مناطق روستایی و محروم تاکید کرد و گفت: در همین راستا تفاهمنامه‌هایی با نهادهایی مانند بنیاد برکت و بنیاد علوم به امضا رسیده است که باعث افزایش منابع مالی استان خوزستان در این رابطه شده و فرصت‌های شغلی مناسبی در استان ایجاد خواهد شد.

وی حمایت‌های اینگونه نهادها را باعث کاهش محرومیت‌ در کشور دانست و افزود: اولویت جذب منابع با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در مناطق روستایی و محروم است.

بر اساس این گزارش، به منظور جذب سرمایه گذاری در استان خوزستان، هیات دولت با مشمول شدن ۱۲ شهرستان ایذه، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، مسجدسلیمان، باغملک، لالی، گتوند، اندیکا، هفتگل، هویزه و حمیدیه از ظرفیت های بند "پ" ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور موافقت کرده است.

بر اساس جزء سه بند "پ" ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیربرخوردار از اشتغال را به میزان معافیت‌های منظور شده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی اعمال می‌شود.

شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است، به‌عنوان مناطق غیربرخوردار از اشتغال تعریف می‌شوند. این مناطق با پیشنهاد سازمان برنامه‌وبودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران در سال اول و نیز ششم هر دهه تعیین می‌شود.

برچسب ها: منوچهر رزمجو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار