استاندار خوزستان مطرح کرد؛
سلیمانی دشتکی میزان آب مورد نیاز برای احیای بخش‌های خشک شده تالاب هورالعظیم را حداقل ۲۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد.
کد خبر: ۹۷۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷ 05 July 2021

سلیمانی دشتکی میزان آب مورد نیاز برای احیای بخش‌های خشک شده تالاب هورالعظیم را حداقل ۲۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد.
قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در بازدید هوایی از تالاب بین المللی هورالعظیم که با حضور اشرفی مدیرکل اداره محیط زیست و نماینده سازمان آب و برق استان انجام شد، گفت: مسیر آبرسانی به تالاب و حوضچه‌های مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: بر اساس مشاهدات انجام شده، حوضچه‌های یک و ۵ تالاب با مشکلاتی مواجه هستند و پراکندگی آب موجود در آن‌ها حدود ۵۰ درصد است، ضمن اینکه ارتفاع نسبتا زیادی دارند، این در حالی است که حدود ۸۰ درصد حوضچه‌های ۲، ۳ و ۴ آبگیری شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: طبق توافقاتی که در جلسه‌هایی "سازگاری با کم آبی" صورت گرفته است، مقرر شده بود تا شهریور ماه امسال حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب آبرسانی به هورالعظیم انجام شود، اما براساس مستندات موجود تاکنون فقط ۵۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است و باید تا مدت زمان مذکور، حداقل ۲۰۰ میلیون مترمکعب دیگر آب اختصاص داده شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: حداقل ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب باید در مسیر جریان داشته باشد تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب آن به هورالعظیم برسد، البته کشت شلتوک بدون مجوز که نوعی تخلف در برابر مصوبه‌های ستاد مدیریت بحران محسوب می‌شود، مانع از رسیدن آب به تالاب می‌شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان داشت: از کشاورزان و شلتوک کاران خواهشمندیم با خودداری از کشت و توجه به محیط زیست، به ادامه حیات تالاب هورالعظیم کمک کنند و اجازه دهند از سرشاخه‌های کرخه آب به محل برسد، زیرا در صورتیکه این تالاب خشک شود، اثرات زیست محیطی بسیار خطرناکی به جا خواهد گذاشت.

برچسب ها: سلیمانی دشتکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار