مدیر برنامه ریزی منابع آب مخازن سد‌ها و رودخانه‌های خوزستان خبر داد:
شریفی گفت: مخزن سد کرخه نسبت به پارسال در همین زمان ۷۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۷۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ 05 July 2021

علی شریفی مدیر برنامه ریزی منابع آب مخازن سد‌ها و رودخانه‌های خوزستان گفت: میزان آب موجود در مخزن سد کرخه نسبت به پارسال کاهش ۷۰ درصدی داشته و هم اکنون به ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است، در حالی که پارسال همین موقع دریاچه بند دارای ۳ میلیارد متر مکعب آب بود.

او با بیان اینکه خشکسالی در این مسئله نقش بسزایی دارد، افزود: همین مسئله باعث شده تا رهاسازی آب از سد کرخه مانند گذشته نباشد و آب آنطور که باید به هورالعظیم نرسد، هرچند ما قصد داریم به منظور آبرسانی به این تالاب آب را به صورت موجی از خرداد تا شهریور رها سازی نماییم تا در فاصله زمانی اندک هورالعظیم سیراب گردد.

شریفی با اشاره به برداشت آب از رودخانه کرخه و شاخه‌های آن در مسیر به منظور کشاورزی، بیان کرد: رسیدن آب به هورالعظیم مستلزم برداشت نکردن آب از کرخه در مسیر است تا طبیعت تالاب از خشکی رهایی یابد و به همین منظور باید از کشت‌های غیر مجاز جلوگیری شود.

مدیر برنامه ریزی منابع آب مخازن سد‌ها و رودخانه‌های خوزستان میزان حقابه مشخص شده برای تابستان تالاب هورالعظیم را ۲۴۰ میلیون متر مکعب دانست و اظهار داشت: از تاریخ ۵ تا ۱۰ تیر ماه نیز آب با دبی بیش از ۷۰ متر مکعب بر ثانیه از سد کرخه رهاسازی شد تا به تالاب هورالعظیم برسد و برخی از نقاط خشک این تالاب پرآب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار