مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان گفت: اولین مدرسه در غرب کشور به عنوان مدرسه ای ویژه برای دانش آموزانی که ویژگی خاصی دارند در همدان ساخته شد.
کد خبر: ۹۸۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 07 August 2021

مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان گفت:اولین مدرسه در غرب کشور به عنوان مدرسه ای ویژه برای دانش آموزانی که ویژگی خاصی دارند در همدان ساخته می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های اداره کل نوسازی همدان محمد حسین مرادی بیان کرد: ساخت این مدرسه به دلیل اهمیتی بوده که استان قائل شده است و در سال گذشته و امسال دو میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد برکت برای این منظور پیگیره شده است.

وی ادامه داد: این یک پروژه ۱۸ کلاسه اتیسم است که با یک شرایط کاملا استثنایی از محل اعتبارات ملی تا کنون حدود چهار میلیارد تومان هزینه شده که با توجه به مطالبات پیمانکار و نیاز‌هایی که برای تکمیل پروژه نیازمند است پنج میلیارد دیگر اعتبار لازم است که پروژه به بهره برداری برسد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان خاطر نشان کرد: این پروژه در سال ۹۷ با یک هزار و ۴۷۰ متر زیربنا آغاز شد که از ظرفیت بنیاد برکت استفاده کردیم که مصوب شد حدود دومیلیارد تومان به این پروژه کمک کنند که بتوانیم با کیفیت مناسب به بهره برداری برسانیم.

مرادی افزود: این مجموعه با توجه به این که دانش آموزان خاصی دارد که ویژگی های  خاصی دارند در یک طبقه احداث شده است که هر یک از کلاس‌ها کاربری خاصی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این پروژه ۱۸ کلاسی است که شامل فیزیو تراپی درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، آب درمانی و ... است که می‌توان گفت در غرب کشور بی نظیر  و  بزرگ‌ترین مجموعه‌ای است که فعلا با این ظرفیت پیش بینی شده است.

مرادی تاکید کرد: در ساخت این مدرسه همه متریال‌هایی که باید برای یک کودک اوتیسمی در نظر گرفت از نظر رنگ، دیوار پوشش‌های پلاستیکی، پنجره‌های منحنی شکل، نبود زاویه درون اتاق‌ها و ... باتوجه به مشاوره‌هایی که از فوق تخصص‌های اتیسم گرفته شده است اعمال شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار