زندگی و آینده شغل بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری با انتخاب رشته این روزهای آنها ارتباط زیادی دارد، از این رو هرچه با دقت و مطالعه بیشتری انتخاب رشته کنند، ضریب پشیمانی آنها کمتر خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ 07 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا جهانگیر مرادی مشاور تحصیلی مدارس کرمانشاه با توصیه به کنکوری ها برای انتخاب رشته واقع گرایانه، گفت: داوطلبان حتما باید  هنگام انتخاب رشته شرایط و محدودیت‌های خود را در نظر داشته باشند و از انتخاب دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که توان تحصیل در آن‌ها را ندارند، صرف نظر کنند.

مرادی با بیان اینکه انتخاب رشته خوب انتخاب رشته‌ای است که با شرایط و ویژگی‌های شخصی، خانوادگی، فرهنگی، اقتصادی و... فرد هماهنگی داشته باشد، تاکید کرد: کنکوری‌ها باید در انتخاب رشته هم علایق خود را در نظر داشته باشند و هم رشته‌ها و دانشگاه‌هایی را انتخاب کنند که توان تحصیل در آن‌ها را دارند.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی با تاکید بر اینکه کنکوری ها حتما باید با کارشناسان و مشاوران برای انتخاب رشته مشورت کنند، تصریح کرد: مشاوره با صاحبنظران سبب می شود فرد با شناخت بیشتری نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کند، لذا هزینه کردن و وقت گذاشتن برای انتخاب رشته کنکوری ها اهمیت زیادی دارد.

مرادی ادامه داد: داوطلبان کنکور باید مد نظر داشته باشند که دانشگاه رفتن و ادامه تحصیل تنها یکی از راه‌هایی است که فرد را به سوی زندگی بهتر سوق می‌دهد، لذا نباید به هر قیمتی دانشگاه بروند.

مرادی یادآوری کرد: دانشگاه رفتن و کسب مدارج عالیه اگرچه می تواند به کسب جایگاه شغلی و اجتماعی و نهایتا زندگی بهتر منجر شود، اما اگر دانشگاه و رشته‌ای نتواند فرد را به این سمت هدایت کند، نمی‌تواند تاثیر چندانی در زندگی او داشته باشد.

وی از افراد خواست واقع بینانه انتخاب رشته کنند و فراموش نکنند دستیابی به زندگی خوب به شیوه‌های دیگری غیر از ورود به دانشگاه هم می‌تواند امکان پذیر باشد.

 مرادی در ادامه از خانواده‌ها هم خواست تا در فرآیند انتخاب رشته کنکوری‌ها علایق و استعدادهای فرزندانشان را در نظر داشته باشند و به هیچ عنوان در پی تحقق آرزوهای خود در فرزندشان نباشند.

 وی تصریح کرد: اصرار خانواده‌ها به تحصیل فرزندانشان در یک رشته یا دانشگاه خاص سبب خواهد شد تا فرزنداشان در آینده تمامی ناکامی‌ها و شکست‌های خود را به گردن خانواده انداخته و خیلی راحت از زیر بار مسائل پیش روی آینده خود شانه خالی کند.

‌انتخاب رشته مجازین کنکور ۱۴۰۰ از روز ۱۴ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و تا ۱۸ مرداد ادامه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار