دبیر شورای سلامت اهواز گفت: روزانه حدود چهار هزار نفر به مراکز منتخب ۱۶ ساعته در سطح شهر اهواز مراجعه می کنند که جواب تست کرونای ۵۰ درصد آنها مثبت است.
کد خبر: ۹۸۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 21 August 2021

دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار داشت: همچنان بار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی اهواز بالا است که این موضوع نشان می دهد فضای شهر همچنان آلوده بوده و شیوع بیماری زیاد است.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان باید در اولویت باشد افزود: در کنار رعایت پروتکل ها، فرایند واکسیناسیون به عنوان یک راهکار مبارزه با پاندمی کرونا به خوبی در حال انجام است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در چهار روز گذشته به دلیل نبود واکسن، مراکز تجمیعی تزریق واکسن در اهواز به صورت موقت تعطیل شدند اما با ورود محموله جدید واکسن به استان، ۱۴ مرکز تجمیعی در غرب و شرق اهواز از امروز مجددا فعالیت واکسیناسیون را از سر گرفتند.

وی افزود: به شهروندان توصیه می شود برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و انتشار ویروس کرونا در ساعت های مختلف روز به مراکز تجمیعی مراجعه کنند. گروه های سنی بالای ۳۸ سال که تاکنون واکسینه نشده اند و افرادی که نوبت دوم تزریق واکسن آنها فرا رسیده، می توانند به مراکز مراجعه کنند.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه فاصله بین دز اول و دوم واکسن سینوفارم ۲۸ روز است گفت: بررسی ها نشان می دهد برخی افراد زمان مرحله دوم واکسنشان فرا رسیده اما هنوز مراجعه نکرده اند که درخواست داریم هر چه سریعتر نوبت دوم واکسن را دریافت کنند تا ایمنی لازم در بدن فرد ایحاد شود.

وی از افرادی که جزو گروه های سالمند و بیماران خاص و زمینه ای بوده و هنوز واکسن نزده اند خواست برای تزریق واکسن اقدام کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در حاشیه شهر اهواز گفت: سیاست کلی ما بر این است که در نقاط مختلف شهر مراکزی راه اندازی شود تا دسترسی مردم به واکسن بهتر باشد.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار