تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
فرماندار کرمانشاه مقصر جلوه دادن فرمانداری در مسئله شورای شهر را مقرضانه دانست و گفت: با توجه به نارضایتی مردم و عدم حضور برخی اعضا در جلسات و معطل ماندن امور شهری، استاندار کرمانشاه در راستای مطالبه به حق مردم طی نامه ای درخواست تعلیق ۳ ماه شورای شهر کرمانشاه را به دادستان ارائه داد.
کد خبر: ۹۸۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 26 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،شورای شهر ششم کرمانشاه همچون شورای پنجم حاشیه ساز شد،در مراسم تحلیف انتخابات هیئت رئیسه به دلیل عدم حضور چهار عضو شورا جلسه بی نتیجه ماند،جلسه دوم این شورا که دوم مرداد در محل فرمانداری به دعوت فرماندار و به دستور استاندار تشکیل شد به علت امتناع از حضور دو عضو شورا(سید احسان احسانی و سید میثم موسوی اجاق)از رسمیت افتاد و هیئت رئیسه انتخاب نشد،برخی از افراد و رسانه ها فرمانداری را مسبب وضع موجود دانسته،که با توجه به گفته فرماندار مبنی بر اینکه((اگر اختیار با بنده بود،همان جلسه اول این موضوع را تعیین تکلیف می کردم،اما متاسفانه براساس قانون اختیاری ندارم)) و اطلاع از قانون و وظایف شورای شهر و کارشکنی برخی از اعضا این گمان مقرضانه است. درخصوص وضعیت شورای شهرکرمانشاه و ماهیدشت با فرماندار کرمانشاه گفتگو کردیم.

فضل الله رنجبر اظهار کرد:با توجه به نارضایتی مردم و عدم حضور برخی اعضا در جلسات و معطل ماندن امور شهری استاندار کرمانشاه در راستای مطالبه به حق مردم طی نامه ای درخواست تعلیق ۳ ماه شورای شهر کرمانشاه را از دادستان داشتند، همچنین دادستان طی نامه ای به صورت مکتوب در جهت پیشگیری از تضییع حقوق عامه مردم تذکر دادند که اعضای شورای شهر ترک وظایف قانونی را به ویژه در خصوص انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری نداشته باشند و به محض دعوت در اولین جلسه حضور داشته باشند.

وی افزود: به لحاظ اهمیت موضوع دادستان کرمانشاه هماهنگی لازم را با دادستان کل کشور در این راستا انجام داده، بنابراین امیدوارم در راستای رایزنی های انجام شده همه اعضا در جلسه آتی که جمعه و یا شنبه تشکیل می شود،حضور پیدا کنند و اگر کسی هم مشکوک به بیماری کرونا باشد با هماهنگی به صورت ویدیو کنفرانسی در جلسه شرکت کند.

فرماندار کرمانشاه گفت: بدیهی است قصور و کوتاهی قابل قبول نیست و بر اساس مفاد نامه دادستان در صورت قصور و کوتاهی برخورد قضایی با وی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: یقین دارم اعضای شورای شهر امور مردم را بیش از این معطل نخواهند گذاشت چرا که این خواسته به حق مردم است و بنده نیز با جدیت تمام پیگیری و تدابیرلازم را به کار گرفته، رایزنی ها انجام شده، با همه اعضا به صورت مجزا صحبت و مذاکره داشته و تذکرهای لازم را در جهت تشکیل به موقع هیئت رئیسه شورای شهر و تعیین سرپرست شهرداری داده ام.

این مسئول در خصوص صحبت های مقرضانه افرادی که فرمانداری را به نوعی میخواهند مقصر جلوه دهند، گفت: فرمانداری هیچ گونه دخالتی در عزل شدن دو عضو شورای شهر نداشته و موضوع ارتباطی به برگزاری انتخابات ندارد، بلکه تصمیم هیئت مرکزی نظارت بوده و افرادی که می گویند دو نفر عضو علل بدل را چرا دعوت نمیکنید و متاسفانه برخی خبرگزاری ها نیز به آن اشاره کرده بودند و بعدا اصلاح کردند در جریان باشند که به هیچ وجه فرمانداری مقصر این موضوع نیست و تصمیم مسئولان مرکز و استان بوده و یک ماه برای این موضوع مهلت داده شده و فرمانداری موظف است با دعوت از ۹ عضو اصلی هیئت رئیسه را تشکیل و سرپرست شهرداری هم انتخاب شود.

وی بیان کرد: لذا من تعجب میکنم چرا افرادی با این که اطلاعات لازم را دارند و به صورت مفصل توضیحات ما را شنیده اند باز هم جانب داری میکنند و اصرار بر موضوعات خارج از قانون دارند، من تاکید میکنم بهتر این است اعضای شورای شهر به خاطر جلوگیری از وقفه در خدمات شهرداری و امور شهر و تسریع در ارائه طرح ها به موقع در جلسه حضور پیدا کنند و برای ما مهم نیست چه کسی رئیس یا نایب رئیس یامنشی شورا شود بلکه شکل گرفتن شورا و تسریع در امور مردم مهم ترین اولویت کاری ما است.

رنجبر متذکر شد:من شخصا هیچ گونه نسبت فامیلی با اعضای شورای شهر و عزل شده ها و علل بدل ها ندارم و بی انصافی است اگر افرادی در خصوص نسبت فامیلی با اعضای شورای شهر به بنده تهمت بزنند، فرصت سوزی نکنیم و سریع تر به حل مشکلات مردم بپردازیم.

وی در پایان گفت: در خصوص شورای ماهیدشت متاسفانه گروه اقلیت ۲ و۳ نفره تشکیل شده و به دلیل عدم حضور ۲ نفر از اعضای شورا(خانم کاوشی و آقای عباسی) همچنان وضعیت شورا شهر بلاتکلیف است و علی رغم رایزنی برای قبول برخی شرایط متاسفانه امروز هم ۲ نفر اقلیت شورا در جلسه حضور پیدا نکردند و گزارش قصور و کوتاهی و عدم حضور برای مراجع ذی صلاح بدون کوچکترین وقفه ای جهت رسیدگی ارسال شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار