استاندار خوزستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است گفت: نرخ بیکاری در خوزستان با وجود تلاش بسیار زیاد برای پایین آوردن آن بسیار بالا است.
کد خبر: ۹۸۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲ 28 August 2021

استاندار خوزستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است گفت: نرخ بیکاری در خوزستان با وجود تلاش بسیار زیاد برای پایین آوردن آن بسیار بالا است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در نشست سران عشایر خوزستان با رییس جمهوری در محل استانداری بیان کرد:اقدام رییس جمهوری برای حضور در خوزستان در دومین روز از فعالیت کاری خود (پس از رای اعتماد مجلس به وزرا)، نشان دهنده اهتمام و توجه دولت برای رفع مشکلات این استان است.

وی همچنین به چالش‌های خوزستان در زمان پرآبی و کم آبی اشاره کرد و گفت: این استان در شرایط پرآبی به دلیل بروز سیلاب با چالش جدی روبه رو می‌شود و همزمان با بروز پدیده خشکسالی نیز این استان با نوع دیگری از چالش‌ روبه‌رو است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد زیادی از روستاها و شهرهای خوزستان با مشکل تامین آب شرب روبه‌رو هستند که باید نسبت به تکمیل و تعمیر تجهیزات آبرسانی برای بهبود کیفیت آب شرب اقدام کرد.

استاندار خوزستان به آسیب‌های وارده به بخش دامداری و کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکل تامین آب، بخش قابل توجهی از کشاورزان و دامداران خوزستان متحمل خسارات زیادی شدند.

وی افزود:با این وجود برای رفع مشکلات خوزستان در زمینه تنش آبی، اعتبارات خوبی از سوی نظام برای این استان تامین و ابلاغ شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه شبکه‌آبیاری اشاره کرد و گفت: تامین منابع مورد نیاز این طرح می‌تواند، به تقویت فعالیت‌های بخش کشاورزی این استان منجر شود.

رییس جمهوری صبح روز جمعه در نخستین سفر استانی کابینه سیزدهم، برای بررسی مشکلات خوزستان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سیلمانی وارد اهواز شد. رییس جمهوری را در این سفر جمعی از اعضای کابینه از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آمنوزش پزشکی، و رییس سازمان برنامه و بودجه همراهی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار