استاندار خوزستان گفت: سرعت ابتلا به بیماری و فوت ناشی از کرونا در خوزستان کاهش یافته اما به این معنی نیست که موارد ابتلا و فوت نداریم.
کد خبر: ۹۹۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ 01 September 2021

استاندار خوزستان گفت: سرعت ابتلا به بیماری و فوت ناشی از کرونا در خوزستان کاهش یافته اما به این معنی نیست که موارد ابتلا و فوت نداریم.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست اضطراری ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: زمانی تعداد افراد بستری ناشی از کرونا در بیمارستان‌های خوزستان تا ۳۰ درصد افزایشی بود اما اکنون نسبت به هفته قبل پنج درصد اضافه شده‌اند همچنین تعداد فوتی‌ها در استان زمانی تا ۵۰ درصد رشد داشت اما الان تثبیت شده است.

وی با اشاره به تقویت امکانات درمانی و مجهز کردن بیمارستان‌ها در خوزستان افزود: در چهار، پنج ماه گذشته حدود ۷۰۰ تخت بیمارستانی‌، و تعداد زیادی دستگاه سی تی اسکن و ونتیلاتور به تجهیزات مراکز درمانی خوزستان اضافه شده است.

استاندار خوزستان گفت: تعداد بیماران بستری در خوزستان از حدود ۵۰۰ نفر پیش از شیوع ویروس دلتا اکنون به سه هزار افزایش یافته و تعداد بیماران بستری در بخش ویژه از ۵۰ نفر به ۶۰۰ نفر رسیده و بیماران اینتوبه‌ای از ۴۰ به ۱۳۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: امیدواریم آمار موارد بیماری، بستری و فوت ناشی از کرونا در خوزستان در یک عدد ثابت بماند و هر چه سریع‌تر شیب آن نزولی شود.

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به پیدایش ویروس جدید در کشورهای همسایه، ممکن است این ویروس در کشور و خوزستان وارد شود لذا راهکارهای جلوگیری از ویروس باید بررسی شود.

وی ادامه داد: تعداد تست‌گیری و مراقبت‌ها در مرزهای خوزستان بسیار خوب بوده ولی باید بیشتر باشد تا از ورود ویروس جدید به کشور جلوگیری شود.

وی افزود: پیشگیری از ویروس لاندا به درون کشور و استان از اولویت‌های ما است، همچنین لازم است که مردم هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار خوزستان گفت: در کنار پیشگیری و درمان لازم است که مردم با کادر درمان همراهی کنند. اکنون متوسط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان ۴۵ درصد است در صورتی که ایده آل آن ۹۵ درصد است.

وی افزود: عادی انگاری در جامعه بسیار بد است و مردم باید این موضوع را کنار بگذارند. متاسفانه آیین‌هایی با حضور چند هزار نفر در برخی شهرهای خوزستان برگزار می‌شود که نگران کننده است. اگر چند نفر از این افراد مبتلا باشند می توانند دیگر افراد جامعه را مبتلا کنند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه کادر پزشکی ما خسته شده و امکانات بیمارستان ها محدود شده گفت: از مردم خواهش می‌کنم در بحث کرونا همکاری کنند و به خاطر سلامت خود با کادر درمان همراهی بیشتری داشته باشند.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار