مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در راستای ارتقای کیفیت آرد ۲ هزار تن گندم خارجی وارد استان و در سیلوی غدیر انبار شد.
کد خبر: ۹۹۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 21 September 2021

ولی الله زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از واردات گندم خارجی ارتقای کیفیت آرد تولیدی در استان زنجان است.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه امسال گندم خریداری شده از کشاورزان استان تازه است، تولید آرد از این گندم موجب کاهش کیفیت آرد و نان می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در خصوص واردات گندم خارجی به استان پیگیری های لازم انجام شده است و پیش از این پنج هزار تن از این محصول استراتژیک وارد و در سیلوی غدیر تخلیه شد.
به گفته زمانی، این میزان گندم بر اساس تقاضا میان کارخانه های آرد سازی استان توزیع و با آرد داخلی مختلط و به نانوایی ها ارسال می شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۲ هزار تن گندم وارداتی برای ارتقای کیفیت آرد نانوایی های استان زنجان تا ماه آینده جوابگو است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: روند واردات گندم خارجی به این استان همچنان ادامه دارد تا نان با کیفیت بالاتری به دست مصرف کنندگان زنجانی برسد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان ۶ کارخانه آرد سازی و هشت سیلوی خصوصی و دولتی دارد که هر کدام از این کارخانه ها و سیلوها مجهز به آزمایشگاه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار