مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از برگزاری همایش ملی طرح ترسیب‌کربن در شیراز خبر داد و گفت: این همایش با حضور معاون وزیر کشاورزی و مدیران سازمان منابع طبیعی و مدیران کل منابع طبیعی استان‌های مجری طرح ترسیب کربن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 23 September 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مهرزاد بوستانی اظهار داشت: همایش ملی طرح ترسیب کربن از 13 تا 16 مهرماه با حضور معاون وزیر کشاورزی و مدیران سازمان منابع طبیعی و مدیران کل منابع طبیعی استان‌های مجری طرح ترسیب کربن در شیراز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ترسیب کربن از جمله طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی است، گفت: خشکسالی و کمبود بارندگی در سال گذشته سبب افزایش بیابان در استان فارس به ویژه مناطق بحرانی شده است.

بوستانی با بیان اینکه این طرح برای سه منطقه بحرانی ممسنی، لامرد و فیروزآباد تعریف شده است، افزود: مطالعات این طرح انجام شده و در 80 هکتار از منطقه ماهور میلاتی شهرستان ممسنی آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس خاطرنشان کرد: با هماهنگی با مدیران و مردم منطقه ماهورمیلاتی مقدمات درخت‌کاری شامل گودبرداری، بذرکاری و آموزش‌های لازم برای حفاظت از آن به مجریان طرح داده شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات لازم و دفتر کار برای اجرای طرح نیز در منطقه ماهور میلاتی مستقر شده و به تدریج طرح ترسیب کربن در دیگر نواحی نیز اجرا می‌شود.

ترسیب کربن به جذب دی اکسید کربن اضافی جو توسط اندام‌های هوایی و زیرزمینی گیاهان مرتعی به منظور کاهش اثرات سوء پدیده گرمایش زمین گفته می‌شود. پروژه ترسیب کربن دی اکسید کربن را به عنوان مهمترین گاز گلخانه‌ای کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار