مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اهدای روزانه ۱۵۰ واحد خونی در این استان گفت: نیاز روزانه استان کرمانشاه به خون حداقل ۲۵۰ واحد است.
کد خبر: ۹۹۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 30 September 2021

پژمان صالحی‌فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به ذخایر خونی اظهار کرد: ذخایر خونی استان کرمانشاه مطلوب نبوده که این مقدار در گروه‌های خونی مثبت برای چهار روز و در گروه‌های خونی منفی برای سه و نیم روز است.

وی با بیان اینکه ذخایر خونی مطلوب برای استان کرمانشاه پنج روز است، افزود: با توجه به تردد زائران اربعین حسینی از این استان و افزایش احتمال وقوع تصادفات رانندگی، میزان اهدای خون در استان کرمانشاه باید افزایش پیدا کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: حیات بیماران تالاسمی، مبتلایان به سرطان و برخی مادران باردار به دریافت خون وابسته بوده و نیاز روزانه واحدهای درمانی این استان ۲۰۰ واحد خونی است، با توجه به احتمال وقوع تصادفات رانندگی حداقل باید روزانه ۲۵۰ واحد خونی اهدا شود.

به گفته صالحی‌فر روزانه ۱۵۰ واحد خونی در استان کرمانشاه اهدا شده و یکی از مشکلات این استان نبود مراکز ثابت خون‌گیری در شهرستان‌های تابعه به جز مرکز استان است، حضور مراکز سیار خون‌گیری در شهرستان‌ها یک الی ۲ روز در ماه بوده و در هر روز حداکثر ۷۰ واحد خون‌ی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح مرکز خون‌گیری شهرستان سنقر و کلیایی افزود: ساختمان این مرکز توسط یکی از خیرین سنقر اهدا شده که با همکاری جمعیت هلال احمر این شهرستان در شنبه هر هفته خون‌گیری انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به صدور مجوز استخدام در شهرستان‌های اسلام آبادغرب و کنگاور گفت: تعدادی نیرو در مرحله گزینش بوده و در صورت آغاز به کار این افراد قبل از پایان سال ۱۴۰۰ مراکز خون‌گیری دائم در شهرستان‌های مذکور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

صالحی‌فر با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲ مرکز ثابت انتقال خون در شمال و جنوب شهر کرمانشاه افتتاح می‌شود، افزود: تمامی تلاش‌ها برای افتتاح یکی از مراکز مذکور در محدوده فردوسی کرمانشاه در سال جاری در حال انجام است.

وی به نیاز روزانه بخش‌های هماتولوژی و آنکولوژی بیمارستان‌های امام رضا، محمد کرمانشاهی، حضرت معصومه (س) و طالقانی شهر کرمانشاه به پلاکت برای درمان بیماران سرطانی اشاره کرد و گفت: این مراکز به صورت روزانه به ۶ الی ۱۰ واحد پلاکت خون نیاز داشته و اهدای پلاکت به صورت مستقیم ۶ برابر ارزش بیشتری از پلاکت استخراج شده از واحد خونی را دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: افراد می‌توانند ۲۴ بار در سال پلاکت اهدا کنند، در حالی که اهدای خون حداکثر چهار بار در سال امکان‌پذیر است.

صالحی‌فر با اشاره به اهمیت اهدای خون گفت: خیران می‌توانند با وقف ساختمان یا تجهیزات خون‌گیری سیار در این امر خداپسندانه سهیم شده و جان تعداد زیادی از بیماران را نجات دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار