عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی

ثبت جهانی هگمتانه، زمینه توسعه گردشگری در همدان را هموار خواهد کرد

گروه استانها- نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: جهانی شدن هگمتانه ابتدای کار ماست و برای توسعه و رونق همدان در زمینه گردشگری باید به حوزه‌های مرتبط نیز توجه کنیم، ثبت جهانی هگمتانه نیز مسیر توسعه در این حوزه را هموارتر از قبل خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲ 26 September 2024

به گزارش -«تابناک همدان»- عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک روز جهانی گردشگری، با اشاره به اینکه ثبت جهانی فرصت مهمی برای نشان دادن اصالت همدان به ایران و جهان است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم، تاریخ پر آوازه کهن دیار هگمتانه را به دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: پدر علم پزشکی در دنیا در همدان زیست می‌کرده و تمام دنیا به این بزرگ‌مرد افتخار می‌کنند و سر تعظیم فرود می‌آورند. همدان در این دست موارد، در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد.

صوفی با بیان اینکه کهن‌شهر همدان ظرفیت بسیار غنی در حوزه میراث فرهنگی دارد، عنوان کرد: اخیرا موزه گردشگری سلامت در همدان افتتاح شد، که ظرفیت آن را دارد تا به یک مقصد گردشگری در جهان تبدیل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه برای توسعه و رونق گردشگری همدان به فرودگاه و راه‌آهن توجه ویژه باید داشت، افزود: رسانه‌ها نیز نقش مهمی در معرفی گردشگری همدان عهده‌دار هستند و زمینه‌ساز پویایی در جامعه در حوزه‌های گوناگون از جمله گردشگری به شمار می‌روند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای معرفی ظرفیت مثال‌زدنی همدان در حوزه گردشگری همگی باید منیت را کنار بگذاریم، خاطرنشان کرد: جهانی شدن هگمتانه ابتدای کار ماست و برای توسعه و رونق همدان در زمینه گردشگری باید به حوزه‌های مرتبط نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به برخی اشتباهات در گذشته در زمینه گردشگری همدان ادامه داد: اگر سال ۹۸ اجازه اضافه شدن محدوده شهر را می‌دادند، سایت باغ میوه که محور گردشگری بود را به مسکن اختصاص نمی‌دادیم.

صوفی با اشاره‌ به ثبت جهانی هگمتانه به عنوان بیست و هشتمین اثر ثبت شده ایران عزیز در میراث جهانی، گفت: اگر چه دیر، اما ثبت جهانی هگمتانه که مرهون سال‌ها پیگیری، پژوهش، تلاش و همکاری مسئولان در دو بخش استانی و کشوری، و همچنین ارتباط موثر بین‌المللی بوده، نه تنها میراث فرهنگی ایران را در جهان ارتقا می‌دهد، بلکه چشم‌اندازی متکی بر توسعه پایدار بر روی غرب کشور، و به ویژه استان همدان می‌گشاید و توسعه گردشگری را در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین هموار می‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار