گلستان رتبه سوم کشور را در سرطان بانوان دارد

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گلستان از افزایش بیماری‎های خاص بانوان در گلستان خبر داد و افزود: گلستان رتبه سوم کشور در سرطان بانوان را دارد.
کد خبر: ۱۲۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸ 11 November 2015
کلثوم غفاری در خصوص بیماری خاص بانوان در گفت‎و گو با خبرنگار پاسرو گفت: یکی از بزرگترین آسیب‎ها، شیوع بیماری های خاص در بانوان است که به شرایط بحرانی رسیده است و زنگ خطر به صدا درآمده است.
وی بر لزوم آموزش در همه جوانب تاکید کرد و گفت: آموزش سواد، بهداشت، اخلاق و حرفه جزو ضروریات جامعه محسوب می‎شود.
غفاری خاطرنشان کرد: با بکارگیری متخصصان زنان از جامعه پزشکان و شبکه بهداشت درصدد کاهش این بیماری هستیم.
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گلستان نقش بانوان را در مشاغل خانگی در تولید محور مهم خواند و بیان داشت: حمایت از این مشاغل را نیاز داریم احداث بازارچه‎های دائمی، بیمه مشاغل خانگی و مشاغل زنان خانه‎دار یکی از اولویت‎های اساسی است.
وی اشتغال را عامل موثر در معیشت در اقتصاد خانواده خواند و گفت: بیکاری خانواده از عوامل طلاق محسوب می شود بنابراین با حمایت از مشاغل خانگی و فراهم کردن عرضه و تقاضا همچنین بیمه زنان خانوار به تحکیم بنیان خانواده اشتغال و اقتصاد کمک کرد.
غفاری بر لزوم برنامه ریزی برای پر کردن اوغات فراغت بانوان تاکید کرد و گفت: نظارت بر حقوق کودک تجهیز اماکن ورزشی مخصوصا برای بانوان به منظور سلامت جسم و روان آنان و ایجاد سالن های سرپوشیده برای ورزش بانوان باید توجه اساسی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار