اجرای حکم قصاص برادرزاده بی رحم در بندرعباس

حکم قصاص قاتلی که با نقشه قبلی مرتکب قتل عموی خود شده بود ،بامداد امروز یکشنبه شانزدهم آذرماه 1394 در زندان مرکزی بندرعباس به مرحله اجرا در آمد
کد خبر: ۱۴۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 09 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان روابط عمومی اداره کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: مستند به آیه شریفه:
 
« ولَکُم فِی القصاص حَیوةٌ یآاُولِی الاَلبابِ لَعلَّکُم تَتَّقون »
 
و برای شما ای صاحبان خرد - در قصاص ، زندگی است شاید( از خونریزی به ناحق ) پرهیز کنید
 
 حکم قصاص قاتلی با نام اختصاری «ع-ب» که در آبان ماه سال1387 با تهیه یک قبضه چاقو ،اقدام به مراجعه به درب منزل عموی خود مرحوم (ع-ب)نموده و با دو ضربه متوالی چاقو به نقاط حساس بدن وی ،اقدام به قتل وی کرده بود،پس از طی مراحل قانونی و استفاده متهم از تمامی حقوق قانونی خود در اعتراض به رای ،پس از تأیید رای صادره از سوی  شعبه اول دادگاه کیفری استان هرمزگان مبنی بر قصاص قاتل ،در شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور ،سرانجام با عدم رضایت اولی دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا در آمد.
 
  بر اساس اظهارات قاتل(ع-ب) در جلسات بازجویی ،وی در آبان ماه سال1387بهنگام مراجعه به منزل خواهر خود در شهرستان میناب از سوی او مطلع میگردد که عموی ایشان (ع_ب)همانروز به درب منزل خواهر قاتل مراجعه کرده و اقدام به نزاع لفظی با  وی می نماید.
 
پس از آگاهی قاتل از این اتفاق نقشه انتقام گیری از مقتول توسط (ع-ب) با تهیه یک قبضه چاقو و تهیه آذوقه و محل اختفاء در کوه های اطراف  شهرستان میناب به منظور فرار و عدم دستگیری ، طراحی میگرد.
 
قاتل در روزحادثه به محل سکونت عموی خود مراجعه کرده و با استفاده از تاریکی هوا در گوشه ای از کوچه مخفیانه موضع میگیرد . وی با اطلاع از این مطلب که عموی وی هر روز حدود ساعت شش ونیم صبح جهت شروع به کار روزانه از منزل خارج میشود ،در انتظار وی میماند و به محض خروج مقتول از منزل به سمت وی رفته ،پس از رد و بدل کردن چند جمله ،مبادرت به ایراد دو ضربه متوالی به نقاط حساس بدن وی مینماید،سپس با بی رحمی بدن نیمه جان عموی خود را در محل رها نموده و میگریزد که در نهایت به علت شدت جراحت وارده منجر به مرگ مقتول میگردد.
 
قاتل پس از ترک محل قتل با توجه به تدارک محل اختفا و آذوقه مورد نیاز خود مدت ها در کوه های اطراف شهرستان میناب مخفی بوده که با  تمهیدات دستگاه قضایی وشگردهای دستگاه های امنیتی و انتظامی استان در نهایت دستگیر و مورد محاکمه قرار میگیرد.
 
 پرونده وی به اتهام قتل عمد در شعبه اول دادگاه کیفری وقت  استان هرمزگان ، مورد رسیدگی قرار گرفته و پس از صدور حکم قصاص و قطعیت ، با تائید حکم در شعبه سیزدهم  دیوانعالی کشور و تنفیذ ریاست محترم قوه قضائیه ، با توجه به عدم رضایت خانواده مقتول ، بامداد امروز با حضور اولیاء دم ، به  مرحله اجرا در آمد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار