در حاشیه دیدار مدیر کل کمیته امداد از بهمئی صورت گرفت:

واگذاری 37 دستگاه تراکتور به مددجویان متقاضی با تسهیلات کم بهره

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از واگذاری 37 دستگاه تراکتور به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان که متقاضی ادوات کشاورزی بودند با تسهیلات کم بهره خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 28 December 2015
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از واگذاری 37 دستگاه تراکتور به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان که متقاضی ادوات کشاورزی بودند با تسهیلات کم بهره خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد در خصوص  بازدید یک روزه مدیرکل کمیته امداد استان از شهرستان بهمئی اظهار داشت: در ابتدا مدیرکل کمیته امداد استان به اتفاق مدیر شهرستان بهمئی و اینجانب، به اتاق همکاران شهرستان بهمئی مراجعه و ضمن عرض خداقوت از وضعیت کاری و مشکلات آنان جویا شد.
مصیب حیدری افزود: در ادامه این سفر از یک طرح اشتغال اتوشویی در شهرستان بهمئی بازدید و مشکلات این طرح مورد بازبینی قرار گرفت. مدیرکل دستور لازم جهت همکاری با طرح مذکور - که قبلاً از امداد 5 میلیون تومان دریافت کرده بود و بحمدالله ماهیانه درآمدی معادل میانگین8 میلیون ریال داشت- صادر نمود.
وی تصریح کرد: در بازدید دیگری که در نظر گرفته شده بود از خانواده خانم بی سرپرستی که برایش مسکن احداث شده بود سرکشی شد که این زن بی سرپرست با زبان بی زبانی شکرگذار خدمات این نهاد حمایتی بود که برایش مسکن و سرپناهی امن بنا کرده بود که در راستای احداث این مسکن مبلغ 90 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 150 میلیون ریال هم از طریق تسهیلات بنیاد مسکن به ایشان مساعدت شده بود و مدیرکل دستورات لازم جهت تکمیل بعضی از قسمت های داخلی منزل مذکور و نواقصات را به مدیرشهرستان برای تکمیل صادر نمود و مبلغ دو میلیون ریال نیز به این خانواده اهداء شد.
حیدری اضافه کرد: سیدغلامرضا متقی و همراهان در بازدید سوم از یک خانواده بی سرپرست که دو همسر داشت و پدر خانواده چند ماه پیش فوت نموده بود دیدار نمودند و فرزندان محروم از محبت پدر را مورد تفقد قرار داده و ضمن راهنمایی و ارشاد و قوت قلب به خانواده با آنان همدردی نمود و ضمن تأکید بر کمک به دانش آموزانی که از نظرمالی در وضعیت مناسبی نبودند اما از نظر استعداد خانواده وضعیت مناسبی داشتند ، دستوری جهت واگذاری وام اشتغال این خانواده که متقاضی بودند صادر نمود و مبلغ دو میلیون ریال به خانواده اهداء نمود.
رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد استان گفت: چهارمین دیدار این سفر ملاقات با فرماندر شهرستان بود که در بدو ورود به دفتر فرمانداری و قبل از نشستن بر روی صندلی هایی که در دفتر فرمانداری بود، سلطانعلی رحمانی فرماندار شهرستان شروع به تعریف و تمجید از خدمات این نهاد حمایتی درخصوص اشتغال و مسکن مددجویان نمود از امدادگران کمیته امداد جهت ایجاد فرصت های شغلی برای نیازمندان تقدیر نمود و گفت: کمیته امداد مبلغ دو میلیارد تومان برای شهرستان اختصاص داده که ده درصد آن هم به افراد نیازمند غیرتحت حمایت اختصاص یافته است.
فرماندار از حضور متقی مدیرکل کمیته امداد استان بخاطر بازدیدهای ماهیانه از مناطق محروم تقدیر و تشکر کرد و آمادگی خود را برای هر گونه خدمتگزاری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی اعلام نمود و گفت: 70درصد مردم شهرستان بهمئی تحت حمایت نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند.
وی یادآورشد که با توجه به عدم وجود صنایع در استان هنوز فقر زیادی بر این مناطق حاکم است و بار دیگر از اجرای طرح های اشتغال موفق کمیته امداد در محروم ترین مناطق این شهرستان و درآمدزایی برای مردم محروم تقدیر و تشکر نمود.
آقای متقی در این دیدار که در ادامه آن با حضور امام جمعه شهرستان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری تحت عنوان جلسه شورای اجتماعی و فرهنگی شهرستان برگزار شده بود، گفت: هدف ما توانمند نمودن خانواده ها از طریق وام های اشتغال و قرض الحسنه است و بحث اشتغال کمیته امداد در شهرستان خوب جواب داده و بالاتر از 85درصد موفقیت حاصل شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان هدف از توانمندی را در ابعاد فرهنگی، اشتغال و درمان عنوان کرد و بحث انتخابات به میان آمد که ادامه داد کمیته امداد با دستور ریاست محترم این نهاد هیچ گونه دخالتی در انتخابات ندارد و له یا علیه کسی در این عرصه وارد نمی شود اما شرایط را برای حضور حداکثری و ترغیب مردم جهت شرکت در انتخابات فراهم می نماید .متقی همچنین خواستار تعامل بیشتر مدیریت شهرستان با ادارات و جلب و توسعه مشارکتهای مردمی در استان شد.
حیدری بیان کرد: در ادامه این دیدار مدیرکل امور اجتماعی استانداری گفت: سازمانهای مردم نهاد از جمله کمیته امداد و بهزیستی پلی هستند بین مردم، مسئولین و نیازمندان جهت پرداختن به امورات اقتصادی و فرهنگی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی
حجه الاسلام میرمحمدی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیست و دستگاههایی مثل کمیته امداد و بهزیستی بسیاری از مشکلات را مرتفع می نمایند، افزود: با توجه به قراردادهایی که منعقد شده می توانیم بسیاری از مشکلات حاشیه نشینی و اشتغال و آموزش لازم را فراهم نماییم و با فعال کردن دهیاران و هیئت امناها کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی را یاری کنیم.
بعد از جلسه فرمانداری به سراغ مددجویانی رفتیم که بی صبرانه منتظر واگذاری طرحهای اشتغالزایی خود بودند وبه محض رسیدن به مکان پیش بینی شده دو دستگاه تراکتور به نمایندگی از 5 دستگاه تراکتور که به عنوان طرح های اشتغال توسط کمیته امداد شهرستان بهمئی تدارک دیده شده بود و برای هرکدام مبلغ 36 تا 45 میلیون تومان وام بدون بهره یا کم بهره پرداخت شده بود، به متقاضیان واگذار شد. مدیرکل کمیته امداد استان در این خصوص اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و 200 طرح اشتغال با مبلغ 120 میلیارد ریال پرداخت شده و بحمدالله تعداد 37 دستگاه تراکتور هم در سطح استان به متقاضیان ادوات کشاورزی با وام کم بهره واگذار شده است که در این سفر نیز به صورت نمادین دو دستگاه تراکتور به متقاضیان تحویل داده شد.
حیدری عنوان کرد: در پایان نیز ضمن همراهی مدیرکل در جلسه شورای اداری و پرسنلی کارکنان، مدیر کمیته امداد شهرستان گزارشی از وضعیت شهرستان ارائه نمود و مشکلات همکاران تک تک بیان شد و مدیرکل ضمن جوابدهی به مشکلات پرسنلی و اداری و مددجویی و توصیه های لازم به همکاران و جلسات انفرادی، نهایتاً رأس ساعت 16 عصر این برنامه به پایان رسید و این پایان یک روز کاری یکی از مسئولین و مدیران فعال استان می باشد که توسط این جانب رصد گردید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
دستتون درد نکنه
فقط در هر کاری خدا را در نظر داشته باشید
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار