رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان:

هشدارهای اکرمی به کاندیداها درباره نوع تبلیغات/ برخی تخلفات از سوی برخی کاندیداها رخ داده است

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: از زمان آغاز تبلیغات انتخابات کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هرمزگان تخلفاتی در تبلیغات مشاهده شده است.
کد خبر: ۱۸۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 21 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان،بهروز اکرمی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده از پوستر، پلاکارد، دیوارنویسی، بلندگوی سیار و راه اندازی کاروان تبلیغاتی خارج از محیط سخنرانی کاندیداهای انتخابات مجلس ممنوع است، عنوان کرد: انجام هرگونه تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیما، تریبون های نماز جمعه و استفاده از امکانات نهادهایی که از بودجه عمومی و دولتی استفاده می کنند جهت تبلیغات کاندیداها ممنوع است.
 
وی ادامه داد: ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای مجلس در مراکز بخش ها، شهرستان ها، شهرها و همچنین در شهرهای بزرگ در هر منطقه شهرداری یک ستاد می تواند تشکیل شود و ستادها می تواند به صورت برادران و خواهران به شکل جداگانه ایجاد شود.
 
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان افزود: تشکیل ستاد تبلیغاتی کاندیداها بدون اعلام نام و نشانی ستاد به فرمانداری ها و بخشداری ها ممنوع است.
 
اکرمی با بیان اینکه کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی حق تخریب و هتک حرمت دیگر کاندیداها را ندارند و تنها باید خود را معرفی کنند، اظهار داشت: کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی با رعایت موارد قانونی و توجه به تذکرات فرمانداری ها شرایطی را ایجاد کنند تا شاهد کاهش تخلف در تبلیغات انتخاباتی نامزدها باشیم.
 
وی به ماده ۲۲ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرند، حق دارند به طور مساوی از امکانات صدا و سیما در مراکز استان ها استفاده کنند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان تصریح کرد: طبق ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری استفاده از وسایل و امکانات دولتی و عمومی، تریبون های نماز جمعه، شهرداری ها و دانشگاه ها برای تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان ممنوع است.
 
اکرمی در ادامه با بیان اینکه از زمان آغاز تبلیغات انتخابات کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هرمزگان تخلفاتی در تبلیغات مشاهده شده است، اضافه کرد: مهمترین تخلفات مربوط به نصب بنرهای عکس بزرگ تر از حد مجاز و نصب بنر و پوستر در محل های غیرمجاز بوده که تذکرات لازم به کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی آنان داده شده و بنرهای غیرمجاز جمع آوری شده است.
 
وی همچنین از ارسال صندوق های رای، تعرفه ها و مهرهای انتخابات به تمامی ۱۳ شهرستان استان هرمزگان برای انتخابات هفتم اسفند خبر داد و گفت: استان هرمزگان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار