آشوری:اولویت مجلس دهم رونق اقتصادی است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بررسی برنامه ششم توسعه کشور در مجلس دهم مطلوب‌تر است چون فرصت کافی برای بررسی داشته و جهت‌گیری همسوتری با دولت برای اجرا خواهد داشت.
کد خبر: ۲۲۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳ 28 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری پیش از ظهر امروز در نشستی با موضوع اولویت‌های اقتصادی سال 95 اظهار داشت: تدوین برنامه ششم توسعه کشور از سوی دولت یازدهم و ارائه آن به مجلس برای بررسی بر اساس روال مدونی صورت می‌گیرد که در همه دولت‌ها شاهد آن بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: برخی از نمایندگان ملت در مجلس فعلی معتقدند که بررسی برنامه ششم توسعه کشور آخرین ماموریت مجلس نهم است و باید به نحو مقتضی صورت گرفته و تا پایان مجلس نهم تصویب شود اما به نظر می‌رسد که با توجه اطاله بررسی بودجه سال 95 تا اوایل اردیبهشت ماه، زمان کافی برای بررسی برنامه ششم توسعه وجود ندارد و عملا مجلس نهم تا سه هفته دیگر به کار خود پایان می‌دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: بهتر است که بررسی برنامه ششم توسعه کشور در مجلس دهم صورت گیرد چرا که هم جهت‌گیری مناسب‌تری نسبت به دولت یازدهم دارد و در عین حال زمان کافی نیز برای بررسی برنامه ششم و سازگار ساختن آن با اولویت‌های آتی کشور نیز وجود دارد.

آشوری در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه ششم توسعه کشور یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مقاطع زمانی کشور را در بر می‌گیرد و به نظر می‌رسد بررسی هوشمندانه و کارشناسی آن کمک فراوانی به پیشبرد توسعه کشور و پیشرفت ایران اسلامی خواهد کرد.

وی گفت: دولت نیز تمایل دارد که برنامه ششم توسعه را با مجلس دهم پیش ببرد و به تصویب نهایی برساند و تعجیل در بررسی این لایحه بخصوص در شرایط کنونی ضروری نیست و می‌توان نهایتا با آغاز بکار مجلس جدید از 8 خردادماه، بررسی برنامه ششم را تا اواخر تابستان نهایی کرد.

نماینده مردم بندرعباس اظهار داشت: برنامه ششم توسعه یک برنامه بالادستی مهم است که جهت‌گیری صحیح اقتصادی آن می‌تواند کمک شایانی به رفع مشکلات مردم و خروج جامعه از رکود کند و بنابراین انتظار از دولت نیز این است که برنامه ششم را جدی گرفته و رویکرد خود را در راستای مقاومتی ساختن اقتصاد ملی قرار دهد.

وی مهم‌ترین اولویت مجلس آینده را مسئله اقتصاد و ایجاد رونق در کشور عنوان کرد و افزود: رکود فشار بی امانی به بنگاه‌های اقتصادی سراسر کشور و از جمله به استان هرمزگان وارد آورده است و چاره‌اندیشی اساسی و کلان برای رفع بحران از این واحدها نیاز است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار