ذوالقدر: سزاوار نیست که مردم هرمزگان در کنار دریا تشنه باشند

نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت احداث آب‌شیرین‌کن‌ را تنها راه رهایی‌بخش بحران آب در هرمزگان اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ 11 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید مصطفی ذوالقدر ظهر امروز در نشست با مسئولین و فعالان زیست محیطی شهرستان میناب در سالن سازمان فنی و حرفه ای، با بیان اینکه و نباید مردم در کنار دریا تشنه باشند، افزود: سزاوار نیست که مردم هرمزگان در کنار دریا تشنه باشند و بسیاری از نقاط شرقی و غربی و مرکز آن با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم کنند.
 
وی با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل که بحران کم‌آبی در استان هرمزگان بروز کرد، باید فکری به حال منابع جایگزین در این زمینه می‌شد، تصریح کرد: استان هرمزگان و بسیاری از استان‌های جنوبی که با بحران کم‌آبی مواجه هستند، نباید منتظر نزولات جوی بمانند.
 
ذوالقدر با اشاره به اینکه دریا در کنار ماست و شایسته نیست از بی آبی رنج ببریم، خاطرنشان کرد: همه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در حال استفاده از دریا برای تامین آب شرب خودشان هستند و ما نباید با وجود داشتن بیش از 1200 کیلومتر ساحل شاهد بروز بحران‌های زیست‌محیطی بخاطر کمبود آب باشیم.
 
این نماینده مجلس دهم خطاب به رئیس سازمان محیط زیست کشور، خاطرنشان کرد: بارها از وزارت نیرو در این زمینه درخواست کمک کرده‌ایم اما این بار با سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و حضور در میان مردم روستاهای مختلف عمق مشکلات مردم را دیدید.
 
وی ادامه داد: از مسئولان عالی رتبه ای که به میناب سفر کردند، انتظار داریم که از تمام توان و ظرفیت در هیئت دولت استفاده کنید و اعتباری ویژه برای ساخت آبشیرین‌کن در استان هرمزگان را مورد تصویب قرار دهید ما مردم ما از این بحران رهایی پیدا کنند.
 
ذوالقدر گفت: توسعه استان هرمزگان و رشد جمعیت در آن به منابع آبی پایدار و مطمئن وابسته است و هرمزگان در این زمینه با مشکل روبروست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار