واکسن تزریقی فلج اطفال به واکسیناسیون کشوری اضافه می شود

کد خبر: ۸۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 22 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام از اضافه شدن واکسن تزریقی فلج اطفال از اوایل شهریورماه جاری به برنامه واکسیناسیون کشوری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ مهندس مسعود احتشامی افزود: تزریق واکسن فلج اطفال از اول شهریورماه به مدت 6 ماه به برنامه کشوری واکسیناسیون اضافه می شود.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای فروردین 95 واکسن دو ظرفیتی جایگزین سه ظرفیتی پولیو خواهد شد.

مهندس احتشامی با اشاره به اهمیت موضوع اضافه کرد: به همین منظور شبکه بهداشت شهرستان کارگاه آموزشی جهت کاردان های مراکز بهداشتی شهرستان برگزار نمود.

وی تصریح کرد: کارگاه آموزشی مراقبت فلج شل حاد و ادغام واکسن تزریقی برای کاردانان بهداشتی درمانی مراکز و کارشناسان ستادی برگزار شد.

سازمان جهانی بهداشت برنامه ای برای ریشه کنی بیماری فلج اطفال در جهان دارد . طبق این برنامه که از چندین سال پیش شروع شده قرار هست با انجام واکسیناسیون کودکان تا سال 2020 این بیماری در کل جهان ریشه کن شود. لذا تا کنون واکسیناسیون کودکان بر علیه این بیماری از طریق تجویز قطره خوراکی انجام می گردید،اما بر اساس تحقیقات و کشفیاتی که در این خصوص انجام گرفته،واکسن این بیماری بصورت تزریقی تولید شده که به مراتب بهتر از نوع خوراکی آن هست، همچنین مضرات نوع خوراکی را نیز ندارد،لذا وزارت بهداشت ایران نیز اجرای این برنامه را به طور همزمان در سراسر کشور از اول شهریور ماه آغاز می نماید.

به همین منظور کارگاهی آموزشی جهت پرسنل مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت شهرستان چرام تشکیل گردید،تا پرسنل در گیر در اجرای این برنامه با این واکسن ،گروه هدف برای تزریق ،نحوه نگهداری،مکانیسم پیشگیری و نحوه و تکنیک تزریق آن آشنا گردند. 


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار