به گفته لطفی طی دو سال اخیر ٢٠١ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در دست ساخت بوده و ١٢٢ پروژه احداث شده است این در حالی است که ٢٩ درصد از بیماران جنوب کشور به استان فارس آمده و از خدمات درمانی و بودجه‌ای فارس بهره مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 23 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: مهرزاد لطفی پیش از ظهر سه شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هزار میلیارد تومان بوده و ماهانه ۴٠٠ میلیارد تومان حقوق توسط این دانشگاه پرداخت می‌شود لازم به ذکر است ماهانه این دانشگاه ١٠٠ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی نسبت به پرداخت حقوق استفاده می‌کند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص بودجه‌های جذب شده در حوزه مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: در دوران کرونا بالغ بر ٧٧٠ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بیماری کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز جذب شده است.

به گفته لطفی طی دو سال اخیر ٢٠١ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در دست ساخت بوده و ١٢٢ پروژه احداث شده است این در حالی است که ٢٩ درصد از بیماران جنوب کشور به استان فارس آمده و از خدمات درمانی و بودجه‌ای فارس بهره مند می‌شوند.

لطفی یادآور شد: یک هزار و ۴٠٠ نفر مراقب پزشک خانواده سلامت شهری طی دو سال اخیر تعیین تکلیف شده و ٨٣۶ نفر نیز مطابق قوانین کار قرارداد کار با دانشگاه علوم پزشکی شیراز امضا کرده‌اند.

لطفی در خصوص اهم فعالیت‌های مقابله‌ای با کرونا بیان کرد: برگزاری ۴۴۴ جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه اندازی ۴۴ مراکز ١۶ ساعته و ویزیت روزانه سه هزار نفر، کمترین میزان کشندگی کرونا در فارس، راه اندازی سه بیمارستان صحرایی در عصر کرونا، ایجاد اولین مراکز خودرویی در کشور، ایجاد ٢٩ مرکز تجمعی واکسیناسیون در استان فارس و تزریق روزانه ١٣٠ هزار دوز واکسن از جمله فعالیت‌های این دانشگاه در عصر کرونا است.

وی در خصوص توسعه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آموزش بیان کرد: راه اندازی مرکز جامع الکترونیک با حدود ۵٠٠ ایستگاه و یک هزار و ۵٠٠ ایستگاه آموزشی نیز در حال توسعه است این در حالی است که فارس پیشتر وضعیت نامناسبی در حوزه آموزش‌های الکترونیکی داشت.

لطفی افزود: بیش از ١١۴ عضو هیأت علمی طی دو سال اخیر جذب دانشگاه علوم پزشکی شیراز شده‌اند و ۵٠ دانشجو بین المللی نیز به عضویت این دانشگاه در آمده است.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: کسب رتبه اول کشور در حوزه اثرگذاری پژوهش‌های علمی پزشکی یکی از افتخاراتی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز کسب شده لازم به ذکر است که کسب مجوز پارک علم و فناوری در حوزه بهداشت و درمان نیز یکی دیگر از توانمندی‌های این دانشگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار