رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از سال 1360 تا کنون حدود 20 سال به متوسط سن ایرانیان افزوده شده و امید به زندگی رشد کرده است گفت : افزایش متوسط سن و افزایش سالمندی نتیجه اجرای برنامه های سلامت است .
کد خبر: ۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱ 04 March 2015
دکتر محمد هادی ایمانیه ، چهارشنبه در همایش کشوری سلامت و سالمندی در شیراز افزود: این موج افزایشی سن در جامعه ما البته پیامدهای مثبت و منفی داشته است از جمله پیامدهای آن این است که بسیاری از سازمان ها و نهادها آمادگی برخورد مناسب با این پدیده را نداشتند .

وی اظهار داشت: گروه های سنی بالای 60 و 70 و 80 سال سن در جامعه ما رو به رشد است و باید سازو کار مناسب برای تامین روحی و جسمی این افراد در نظر گرفته شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:بر اساس آمارهای موجود جمعیت کنونی 850 میلیونی سالمندان تا سال 2050 در جهان به بالای دو میلیارد نفر خواهد رسید ، در کشور ما هشت درصد جمعیت در گروه سالمندان قرار دارند .

ایمانیه بیان کرد:در استان فارس تمهیداتی برای رفاه و آسایش و تامین سلامت سالمندان اندیشیده شده است ، دو شهر جهرم و آباده به عنوان شهر دوستدار سالمندان معرفی شده ، کلینک های مخصوص درمان و سلامت سالمندان راه اندازی شده ، داروخانه سالمند و بیمارستان دوستدار سالمندان راه اندازی شده و برنامه پزشک خانواده برای ورود به عرصه خدمات رسانی ویژه به سالمندان آماده می شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : اکنون 1100 نفر پزشک خانواده شهری و 400 نفر پزشک خانواده روستایی در فارس فعالند و از ابتدای مهر ماه سال آینده بسته سلامت سالمندی در برنامه پزشک خانواده ارائه می شود .

این همایش یک روزه با حضور کارشناسان سلامت و بهداشت از سراسر کشور به تبیین جایگاه سالمند در جامعه و یاد آوری برنامه های سلامت سالمندی می پردازد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار