مدیر امور بهره برداری ناحیه مارون شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت : شبکه برق ۷۰ روستای بخش غیزانیه از توابع شهر اهواز با نصب تجهیزات ، پایدار و از تکرار خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 09 July 2022

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان رضا محمدیان روز شنبه با بیان اینکه این عملیات برق روستاهای غیزانیه، نزهه و ۷۰ روستای دیگر را پایدار می‌کند اظهار داشت : در پست برق فوق توزیع مارون یک این شرکت به ظرفیت ۵۷ مگاولت آمپر، ۲ دستگاه بریکر جدید به همراه تجهیزات مربوطه و باس‌بار ۳۳ کیلوولت برای تقویت برق این روستاها نصب و برق‌دار شد.
وی ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه را حدود ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد : نصب این ۲ دستگاه بریکر و باس‌بار باعث جداسازی بار و کاهش حوادث در برق این مناطق خواهد شد و امکان مانور در شبکه توزیع اهواز را فراهم می‌کند.

تولید بیش از ۹ هزار گیگاوات ساعت برق در سه ماهه نخست ۱۴۰۱ در خوزستان

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه ­ای خوزستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۹ هزار و ۴۵۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده و انرژی مصرفی در این بازه زمانی ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است.

سیدمهرداد بلادی موسوی خاطر نشان کرد : از این مقدار تولید برق، سهم نیروگاه‌های برق ­آبی ۲ هزار و ۳۹۰ گیگاوات ساعت معادل ۲۴ درصد، سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی  برابر با ۶ هزار و ۹۱۸ گیگاوات ساعت معادل ۷۴.۵ درصد و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده نیز ۱۴۷ گیگاوات ساعت، حدود ۱.۵ درصد از کل انرژی تولیدی بوده  است.

وی افزود : ۴۰ درصد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی و گازی در استان توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۶۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل داده شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: پیک خرداد ماه ۱۴۰۱ به میزان هشت هزار و ۱۱۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل  ۳.۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود : انرژی مصرفی در سه ماهه اول ماه سال ۱۴۰۱ برابر با یک هزار و ۱۱۴ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود  ۲.۵ درصد کاهش مصرف  انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل  است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطر نشان کرد : با توجه به شروع پیک بار، مدیریت مصرف برق  و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ الی ۲۳ ) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

گفتنی است، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶  مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار