مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: به مناسبت هفته دولت در خوزستان با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال ۶ طرح در حوزه راهداری در خوزستان بهره برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ 27 August 2022

محمد جولانژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح‌های آماده بهره برداری در هفته دولت افزود: در تمامی محورهای شریانی سطح استان که ۸۰ درصد ترافیک عبوری استان از این محورها انجام می‌شود، عملیات روکش آسفالت و بهسازی مسیر درحال اجرا است.

وی ادامه داد: بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت محورهای ارتباطی به طول ۱۳۰ کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه های روستایی به طول ۸۸ کیلومتر، اصلاح و رفع نقاط پرحادثه در ۶ نقطه، ایجاد روشنایی طولی در بیش از ۱۶ کیلومتر، تهیه و نصب حفاظ بتنی و قطعات پیش ساخته بتنی به طول ۲۶ کیلومتر و تعمیر و احداث ۴۴ دستگاه ابنیه فنی و پل در سطح راه های ارتباطی استان از جمله طرح‌هایی هستند که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه روشنایی طولی در راه های برون شهری یک الزام ایمنی به شمار نمی آید و برای ارتقای ایمنی است، گفت:  اولویت های مهم برای ایمن سازی محورهای سطح استان به ترتیب خط کشی، نصب تابلو علائم، تجهیزات ترافیکی و ایجاد حفاظ میانی و کناری است؛ پس از تامین تمامی این موارد برای ارتقای ایمنی راه ها، ایجاد روشنایی در صورت تامین اعتبار لازم در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: محور اهواز - اندیمشک یکی از محورهای مهم  استان است که روشنایی قابل ملاحظه ای دارد و امسال در نظر داریم در مسیر شهرستان های شوش و اندیمشک پنج کیلومتر روشنایی اجرا شود.

اجرای طرح‌های زیرساختی در پایانه‌های خوزستان

جولانژاد گفت: استان خوزستان به واسطه مرزی بودن و وجود بندرگاه ها دارای پایانه های مهمی همچون پایانه های مرزی شلمچه، چذابه و پایانه بار بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ ترین پایانه بار فله بر کشور با بارگیری و جابجایی بیش از  ۶۰ درصد کالاهای اساسی به سایر نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی زیادی در این پایانه ها در حال اجرا است، افزود: در پایانه مرزی بین المللی شلمچه و چذابه ساختمان های مسافربری و تجاری با اعتبار قابل توجه احداث شدند و در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) نیز با توجه اهمیت بالای این پایانه طرح های عمرانی زیادی برای رفاه حال رانندگان به عنوان قشر زحمتکش بخش حمل و نقل جاده ای و تقویت زیرساخت ها در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهارداشت: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به واسطه نقش مهمی که در کاهش تلفات جاده ای و رفاه حال کابران جاده ای دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به فعال بودن حدود ۵۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در سطح استان خوزستان افزود: ۲۸ مجتع خدماتی رفاهی بین راهی در حال ساخت بوده و استعلام ساخت ۴۱ مجتمع نیز درحال انجام است که قرار است توسط بخش خصوصی احداث و بهره برداری شوند.

 جولانژاد یکی از وظایف اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خوزستان را مرمت و بهسازی محورهای ارتباطی عنوان کرد و گفت: مسیر اهواز - هفتکل - باغملک - دزپارت از محورهای پرترافیک و پرتصادف استان است و به همین دلیل لازم بود که زمان، اعتبار و انرژی بیشتری را برای این محور بگذاریم.

وی افزود: رفع نقاط پرحادثه مسیر ایذه - دزپارت از جمله فعالیت‌های شاخص اداره کل در این محور بود علاوه بر آن، روکش آسفالت ورودی ایذه و کمربندی این شهرستان دارای خرابی‌های زیادی بود با بازیافت سرد و روکش آسفالت ترمیم شد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: روکش آسفالت محور ایذه - دزپارت در مقاطعی که با خرابی شدید همراه بود بهسازی شد ضمن اینکه اجرای این طرح به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های بهسازی راه‌ها در سطح استان همچنان ادامه دارد.
وی افزود: ایجاد باند سبقت در محور ایذه - دزپارت از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره کل است که آسفالت آن آغاز شده و با پایان یافتن این مرحله، شاهد رفع گره‌های ترافیکی خواهیم بود. 

جولانژاد تصریح کرد: در همه محورهای شریانی سطح استان که ۸۰ درصد ترافیک عبوری استان از این محورها است، عملیات روکش آسفالت و بهسازی مسیر درحال اجرا است که از جمله آن می‌توان به محور اهواز- آبادان اشاره کرد.

وی افزود: این محور تا سال گذشته سطح سرویس دهی پایینی به کاربران جاده ای در برخی نقاط داشت و با اقدامات انجام شده از شرایط بهتری برخوردار شده است؛ در محور رامهرمز - بهبهان به عنوان یکی از محورهای پرتردد استان نیز چند طرح تعریف و خرابی‌های شدید آن رفع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهارداشت: طرح‌هایی در محور اهواز - اندیمشک که بعد از مسیر سربندر - ماهشهر یکی از محورهای پرترافیک استان است، تعریف شده و بخشی از این پروژه ها عملیاتی شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک طرح برای رفع نقاط پرحادثه در ورودی اندیمشک با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است، افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در تلاش است با اولویت رفع خرابی‌های شدید، سطح سرویس‌دهی این محورها به کاربران جاده‌ای ارتقا دهد.

۳۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای خوزستان نصب می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان یکی از وظایف این اداره کل را مدیریت و پایش ترافیک برای کارشناسی و اصلاح الگوی تردد و ترافیک دانست و گفت: برای این کار دوربین‌های ثبت تخلف و نظارتی و سامانه‌های توزین در حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: استان خوزستان تا سال ۱۳۹۷ تنها ۱۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف داشت که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر از ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف، ۵۴ دوربین نظارتی و سه سامانه توزین در حرکت برخوردار هستیم.

جولانژاد بیان کرد: درنظر داریم ۳۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح راه‌های استان نصب کنیم که فرآیند برگزاری مناقصه آن انجام شده و به زودی عملیاتی خواهند شد و امیدواریم تا پایان سال این دوربین ها نصب شوند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از ۳۲ راهدارخانه برخوردار است که راهداران در آن به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات دهی به مسافران نوروزی، کاروان‌های راهیان نور، زائران اربعین حسینی و راهداری زمستانه هستند، افزود: علاوه بر این راهداران در حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله که راه‌ها و ابنیه فنی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: درخصوص تجهیزات راهدارخانه‌ها نه تنها این اداره کل بلکه تمامی ادارات و نهادهای خدمات رسان با مشکل کمبود تجهیزات و فرسوده بودن آنها مواجه هستند و نیاز است با توجه به ماهیت فعالیت دستگاه‌های خدمات رسان که هدف اصلی آنها خدمات رسانی به مردم به ویژه در شرایط اضطراری است، به تجهیزات روز مجهز شوند تا بتوانند خدمت دهی به مردم را در بالاترین سطح  انجام دهند.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان خوزستان و اعتبار تخصیص داده شده به بخش‌ها و ادارات مختلف، اعتباری نیز به این اداره کل تخصیص داده شد که پس از ابلاغ، بیشتر این اعتبار برای تعریف طرح در راه‌های روستایی هزینه می‌شود.

آماده سازی پایانه‌های مرزی و محورهای منتهی به آنها برای اربعین حسینی(ع)

جولانژاد با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در اربعین حسینی، یکی از وسیع ترین حوزه های کاری به لحاظ تعدد و پراکندگی مسئولیت‌ها را دارد، اظهارداشت: فعالیت‌های ما در سه بخش حمل و نقل و جابجایی مسافر، مدیریت پایانه های مرزی و بخش بهسازی و ایمن سازی راه های منتهی به پایانه های مرزی تعریف شده است.

وی افزود: در بخش حمل و نقل و جابجایی مسافر، ضرورت جابجایی زائران به ویژه در زمان اوج تردد به بهترین شکل در کمیته حمل و نقل و سوخت اربعین استان برنامه ریزی و مقرر شده حین برگزاری این پیاده روی عظیم و بعد از آن، سیستم حمل و نقل مسافر خوزستان با استفاده از ظرفیت ناوگان استان های معین، شرکت های حمل و نقل مسافر استان و ظرفیت ناوگان بخش های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی بتواند خدمات بسیار خوبی را به زائران ارائه دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در بخش مدیریت پایانه های مرزی، تمامی زیرساخت های لازم برای تردد آسان زائران در هر ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه فراهم شده است؛ با توجه به گرمای هوا، حدود پنج هزار مترمربع سایه بان و مه پاش در محوطه هر ۲ پایانه نصب شده است.

وی با بیان اینکه در بخش بهسازی و ایمن سازی راه های منتهی به پایانه های مرزی نیز فعالیت های این اداره کل آغاز شده و تا روزهای آینده به پایان می رسد، خاطر نشان کرد: در این بخش در محور اهواز - خرمشهر ۲ گروه لکه گیری و روکش آسفالت فعال هستند و علاوه بر آن در مسیر جدید اهواز خرمشهر(جاده امام جعفر صادق(ع)، خرمشهر - شلمچه، اهواز - چذابه در مقطه خروجی اهواز به سمت حمیدیه و  عبدالخان - بستان نیز طرح‌های لکه گیری و روکش آسفالت درحال اجرا هستند تا شاهد سطح ارتقای ایمنی جاده‌ها باشیم.

جولانژاد بیان کرد: در زمینه ایمن سازی، خط کشی مسیرهای منتهی به هر ۲ مرز عملیاتی و نهایی شده است و نصب علائم، تجهیزات ترافیکی و گاردریل به ویژه در نقاط با سابقه تصادف نیز در حال انجام است و به زودی به پایان می‌رسد. 

وی افزود: آماده سازی پارکینگ پایانه‌های مرزی در حیطه وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیست اما با همکاری این اداره کل، اداره کل راه و شهرسازی، منطقه آزاد اروند و شهرداری‌های خرمشهر و بستان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار