مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میزان خرید توافقی خرمای استعمران صادراتی در استان ۹۲ هزار تن بوده است که این رقم رکورد خرید سال گذشته‌های را شکست.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 11 October 2022

محمد حسنی‌نسب در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت خرید خرمای استعمران صادراتی از سطح نخیلات استان اظهار کرد: امسال برای اولین‌بار مقدار ۹۲ هزار تن خرمای استعمران صادراتی خریداری شد که این میزان بی سابقه بوده و رکورد خرید سال گذشته‌های را شکست.

وی افزود: بیشترین مقدار خرید در سال‌های گذشته تا ۸۵ هزار تن بوده است اما در سال جاری و تا مقطع کنونی رشد ۸ درصدی در خرید خرمای استعمران صادراتی از سطح نخیلات استان را داشتیم.

حسنی‌نسب با اشاره به دلیل افزایش خرید خرمای استعمران صادراتی به صورت توافقی بیان کرد: افزایش تولید، افزایش کیفیت محصول، تعامل مطلوب نخلداران و تشکل‌های بسته‌بندی و صادرکننده در تعیین قیمت توافقی و تعیین ساز و کار نظارت بر روند خرید توافقی توسط سازمان جهاد کشاورزی با هدف حفظ حقوق طرفین خریدار و فروشنده از دلایل افزایش خرید خرمای استعمران صادرتی در سال جاری بوده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۹۵ هزار تن خرمای استعمران به صورت توافقی از نخلداران استان خریداری شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: خرید توافقی خرمای استعمران موجب رونق و تثبیت اشتغال، شکوفایی اقتصادی و ارزآوری و همچنین ارتقاء کیفیت محصول تولیدی توسط نخلداران می‌شود. در این راستا خرید توافقی خرمای استعمران صادراتی از خام فروشی خرما جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار