مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت : ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خط کشی راه های شریانی استان جذب شده است .
کد خبر: ۱۰۷۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 13 October 2022

به گزارش پنجشنبه ایرنا محمد جولانژاد در آئین تجلیل از رانندگان نمونه و طلایه داران فرهنگ ترافیک با بیان اینکه تسهیل عبور و مرور و حفظ سلامت کاربران جاده ای کار ارزشمند و قابل تقدیری است افزود :با جذب این میزان اعتبار شرایط برای خط کشی حدود سه هزار کیلومتر از محورهای شریانی استان فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه تامین و نصب تجهیزات و علائم ترافیکی در استان صورت گرفته است، گفت: یکی از علت های اصلی تصادفات جاده ای، خطای انسانی است و این مهم نیازمند فرهنگ سازی و آموزش می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان عنوان کرد: متاسفانه در روستاها و شهرهای حاشیه راه ها شاهد آمار بالای تصادفات عابران پیاده ای هستیم که علی رغم وجود پل عابرپیاده، از عرض جاده ها برای تردد استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: این نشان می دهد که در کنار ایمن سازی نیاز است همه از جمله دهیاران و بانوان فرهنگ یار برنامه ریزی در حوزه آموزش فرهنگ درست رانندگی کردن را مورد توجه قرار دهند.

جولانژاد همچنین گفت: با اقدامات انجام شده توسط اداره کل و همکاری پلیس راه استان، اربعین امسال شاهد هیچگونه گره ترافیکی در محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه نبودیم.

لزوم آموزش فرهنگ رانندگی ایمن توسط دهیاران

رئیس پلیس راه خوزستان نیز در این آیین اظهار داشت : دهیاران می توانند با آموزش نسبت به فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی اقدام کنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی ادامه داد :۳۲ دستگاه اجرایی در زمینه ترافیک فعالیت دارند اما متاسفانه برخی از آنها به وظایف خود عمل نکرده اند و این باعث افزایش تصادفات جاده ای شده است.

وی با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای کاهش تصادفات جاده ای، افزود: اقدامات خوبی توسط اداره کل راهداری خوزستان صورت گرفته است اما با توجه به اینکه این استان از پایانه های مرزی، پایانه های تجاری، بندر، صنعت نفت، کشاورزی  برخوردار است شاهد ترافیک سنگین جاده ای هستیم.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: محور اهواز-اندیمشک علی رغم ۲ بانده بودن، خط کشی و داشتن تابلو و علائم، بیشترین آمار تصادفات جاده ای را دارد که دلیل آن دوربرگردان های غیراستاندارد ایجاد شده، عدم رعایت ایمنی از سوی موترسواران و راکبان ادوات کشاورزی است.

سرهنگ دولتشاهی بیان کرد: بسیاری از تصادفات در جاده های روستایی اتفاق می افتد و این امر لزوم آموزش رعایت نکات ایمنی در رانندگی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: دهیاران می توانند با آموزش در جلسات، مساجد و مدارس، نسبت به فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی اقدام کنند که این اقدام کاهش تصادفات جاده ای در روستاها را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار