معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: الگوی کشت در همه حوضه‌های آبی استان به جز حوضه کرخه که با کم ‌آبی شدید مواجه است، نهایی و ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 19 October 2022

تورج نوروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تعیین الگوی کشت در خوزستان اظهار کرد: علی رغم مشکلاتی که در بحث کمبود ذخایر آبی سدهای خوزستان وجود دارد، کشت فصلی و پاییزی خوزستان مطابق با الگوی کشت در همه حوضه‌های آبی به جز حوضه کرخه نهایی شده است و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: کشت پاییزه براساس الگوی کشت مشخص شده در حوضه‌های مارون، کارون، دز و خیرآباد طبق برنامه و بدون هیچ محدودیتی در کشت اجرایی خواهد شد اما با توجه به مشکلاتی که در بحث تامین آب وجود دارد هنوز الگوی کشت در حوضه کرخه نهایی نشده است.

الگوی کشت در کرخه؟

نوروزی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مخالف هرگونه محدودیت کشت در حوضه کرخه است، گفت: امروز جلسه‌ای میان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و سازمان آب و برق استان در خصوص تعیین تکلیف الگوی کشت در حوضه آبی کرخه که با کم آبی شدید مواجه است، برگزار خواهد شد و در هفته آینده نیز با حضور مسئولان وزارت نیرو این مساله نهایی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: ممکن است در زمان و تاریخ کشت در حوضه کرخه محدودیت‌هایی اعمال شود و رهاسازی آب با تاخیر چند روزه انجام شود اما تاکید سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان و تولید بر این موضوع است تا هیچ محدودیتی در کشت محصولات کشاورزی در حوضه کرخه اعمال نشود.

وی با اشاره به شرایط سخت تامین آب در حوضه آبی کرخه ادامه داد: برای اجرای الگوی کشت در دیگر حوضه‌های آبی به جز حوضه کرخه با سازمان آب و برق خوزستان به توافق رسیده‌ایم و این الگوی کشت ابلاغ شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: براساس الگوی کشت تدوین شده محصولات مختلفی مطابق با نیاز آبی در حوضه‌های آبی کشت می‌شوند که مهمترین آن‌ها گندم، چغندرقند و کلزا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار