رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به الگوی کشت تعریف شده مقرر شد از اواسط آبان رهاسازی آب در حوضه کرخه صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ 25 October 2022

سید رحمت‌اله پریچهر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های دو سال اخیر در حوضه کرخه امسال با همت دستگاه‌های مربوطه به ویژه استاندار و تاکید وی بر کشت در حوضه کرخه و با توجه به الگوی کشتی که تعریف شده است، مقرر شد از اواسط آبان ماه سال جاری رهاسازی آب در این حوضه انجام شود.

وی افزود: کارگروه مشترکی نیز تعریف شده که با توجه به شرایط اقلیمی هر زمان که کشاورزان حوضه کرخه نیاز به آب داشته باشند در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

پریچهر تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تامین نهاده‌های کشاورزی نیز اندیشیده شده است. همچنین در بخشی از این اراضی خاک‌ورزی به بهترین شکل انجام شده و در برخی مناطق تسطیح صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: این حوضه با توجه به اهمیتی که دارد بسیار مورد تاکید وزیر، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان بوده و امیدواریم با ارتقای تولید زمینه برون‌رفت از کشاورزی سنتی به کشاورزی تجاری و بهبود معیشت کشاورزان که سربازان امنیت غذایی ما در خط مقدم تولید هستند فراهم شود.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای کشت گندم از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر است، اظهار کرد: تلاش‌های لازم صورت گرفته که تاریخ کشت رعایت شود و ارتقاء بهره‌وری نیز در این حوضه در نظر گرفته شده است.

پریچهر افزود: عمده کشت در این مناطق محصولات گندم و جو است که بخش مهمی از گندم کشور و تغدیه دامی را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: مروجین با نظارت بر کار و حضور در مزرعه ها توصیه‌های لازم را به کشاورزان ارائه خواهند داد و همچنین امسال متناسب با هر منطقه رقم گندم و توصیه کودی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان به عنوان استان اول تولیدکننده گندم کشور است، گفت: امنیت غذایی یکی از مولفه‌های مهم است و مقام معظم رهبری در رئوس برنامه‌های هفتم توسعه، خودکفایی تا ۹۰ درصد در اقلام غذایی را به عنوان محوری مهم اعلام فرمودند و استان خوزستان استانی مهم در این محور به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار