رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه آسفالت همچنان اولویت اول شهر این کلانشهر است گفت: سه هزار میلیارد ریال برای آسفالت معابر اهواز از محل اعتبارات حق آلایندگی خوزستان، به شهر اهواز تخصیص داده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 31 October 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد سراج  روز دوشنبه در هشتاد و یکمین نشست رسمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، افزود: خیابان شهد علاف به زودی آسفالت می شود که با اجرای این طرح در واقع پل نهم به عنوان یک معبر مهم جدید به معابر شهر اهواز افزوده، و بخشی از معضل ترافیکی این شهر باز می شود.

وی با اشاره به لایحه مناقصه آسفالت معابر زیرسازی شده در چهار منطقه اهواز گفت: زیرساخت معابر اهواز در مقطعی بدون برنامه و نگاه به بودجه انجام شده است به همین دلیل با وجود اینکه آسفالت برخی از این معابر در اولویت قرار ندارد به دلیل اینکه اگر آسفالت نشود، زیرساخت انجام شده از بین می رود، چاره ای جز آسفالت این معابر وجود ندارد.

سراج با بیان اینکه این لایحه به معابری تمرکز دارد که زیرساخت آنها تکمیل شده است افزود: پیشنهاد می شود قرارگاهی برای آسفالت معابر و نظارت بر کیفیت آن در اهواز ایجاد شود.

وی گفت: آسفالت برخی مناطق اهواز بسیار باکیفیت است و رضایت مردم را جلب کرده است ولی در برخی مناطق از جمله ملاشیه آسفالت جدید اجرا شده به هیچ وجه کیفیت لازم را ندارد.

 

نوارهای حفاری رها شده آبفا معظلی جدی برای اهواز

عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه حفاری‌های معابر شهری به معضلی برای مردم اهواز تبدیل شده است گفت: بر اساس جلسه مشترک آبفا و شهرداری مقرر شد مطالبات مالی شهرداری از آبفا و تعداد انشعابات مجاز و غیرمجاز در یک ماه  تعیین شود که تاکنون هیچ یک از مناطق شهرداری این مطالبات را استخراج نکرده اند.

سید ناصر مهداوی با اعلام تذکر جدی به شهرداری مناطق برای اعلام فوری مطالبات شهرداری از آبفا ادامه داد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اهواز نیز در آسیب های مالی و جانی به مردم به دلیل نامناسب بودن آسفالت معابر و نوارهای حفاری دخیل است.

وی با بیان اینکه نوارهای حفاری رها شده آبفا معظل جدی برای مردم اهواز تبدیل شده است گفت: مدیریت شهری برای اصلاح این نوارهای حفاری سهل انگاری می کند و مصوبات شورا در این زمینه توسط شهرداری پیگیری نمی شود

مهداوی با انتقاد از بی توجهی شهرداری به مصوبه های این شورا ادامه داد: خواست و مصوبه های شورا توسط شهرداری به شدت سهل انگاری می شود که از اعضای شورای اسلامی شهر انتظار می رود نسبت به سهل انگاری شهرداری اقدام لازم را انجام دهند.

 

تعیین رقم مناقصه ها توسط پیمانکاران دور از ذهن نیست

وی با اعلام مخالفت با لایحه مناقصه آسفالت معابر زیرسازی شده در چهار منطقه اهواز گفت: مخالفت بنده با این لایحه به دلیل این است که شورا به عنوان جایگاهی مردم نهاد باید خواست مردم را در اولویت داشته باشد و در این لایحه اولویت مردم در آسفالت معابری که بیشترین مشکل را دارند کم توجهی شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی شهرداران مناطق توسط پیمانکاران تعیین می شدند ادامه داد: اختلاف زیاد قیمت کارشناسی و قیمت برنده مناقصه در این لایحه باید بررسی شود تا اگر کارشناسی دچار اشکال است روند قیمت گذاری اصلاح شود.

مهداوی گفت: دور از ذهن نیست پیمانکارانی که در گذشته شهرداران مناطق را تعیین می کردند، امروز رقم مناقصه ها را نیز تعیین کنند به همین دلیل باید علاوه بر کارشناسان شهرداری، از کارشناسان خارج از شهرداری برای قیمت گذاری استفاده شود.

 

برخی قیمت های اعلام شده کارشناسی نیاز به بازنگری دارد

رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به بررسی لایحه مناقصه آسفالت معابر زیرسازی شده در مناطق ۲، ۳، ۷ و ۸ گفت: مبلغ پایه این مناقصه ۴۸۱ میلیارد ریال تعیین شده که برنده مناقصه ۴۹۱ میلیارد ریال اعلام کرده بود و این در حالی است که قیمت کارشناسی ۵۷۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

حمید دغاغله با بیان اینکه برخی قیمت های اعلام شده کارشناسی نیاز به بازنگری دارد افزود: اگر چه برخی مسیرهای تعیین شده برای آسفالت معابر در این لایحه جزو اولویت های شهری نیست ولی به دلیل اینکه زیرساخت این خیابان ها انجام شده، کمیسیون با آسفالت این معابر موافقت کرده است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه هیچ یک از اعضای شورا مخالف آسفالت معابر نیستند گفت: تفاوت زیاد قیمت پایه و قیمت کارشناسی مشکلی است که باید به صورت جدی بررسی شود.

محمد مهدی مطیعی با تاکید بر اینکه آسفالت اولویت اول شهر اهواز است، ادامه داد: شهرداری دلیل تفاوت قیمت کارشناسی و پایه را نیروی مازاد موجود در این قرارداد اعلام کرده که پذیرفتنی نیست.

 

کارشناسی لوایح باید در کمیسیون های تخصصی به درستی انجام شود

رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در ادامه با بیان اینکه چکش کاری لایحه ها و مباحث کارشناسی باید در کمیسیون های تخصصی انجام شود گفت: کار کارشناسی خوب در کمیسیون ها انجام نمی شود که لازم است این روند اصلاح شود.

سیاوش محمودی ادامه داد: اداره صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز باید بر اساس قانون باشد و اداره صحن علنی شورا بر اساس قانون از جمله وظایف رییس شوراست.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر باید پیش از برگزاری صحن علنی لوایحی که قرار است در صحن مطرح شود مطالعه و پیش از برگزاری جلسه با آمادگی حاضر شوند.

لایحه مناقصه آسفالت معابر زیرسازی شده در مناطق ۲، ۳، ۷ و ۸ در این نشست بررسی شد که اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به این لایحه رای مثبت دادند ضمن اینکه مقرر شد در آسفالت معابر جدید، بر اساس اولویت انجام شود.

لایحه مزایده اموال اسقاطی و غیرقابل استفاده اداره اموال شهرداری مرکز و همچنین طرح الزام شهرداری برای شناسایی و وصول مطالبات معوق شهرداری به عنوان اولویت اول جذب منایع درآمدی از دیگر موضوعاتی بود که در دستور کار امروز شورای شهر اهواز قرار داشت که در نهایت به تصویب این شورا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار