ناظر گمرکات خوزستان گفت: در هشت ماه امسال سه میلیون و ۴۲۲هزار تُن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۷۰ میلیون و ۸۸۹هزار دلار از گمرکات خوزستان به عراق صادر شده که در هم سنجی بامدت مشابه پارسال از نظروزنی ۶درصد افزایش و از لحاظ ارزشی ۲ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 17 December 2022

بهروز قره‌بیگی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حجم صادرات کالا به عراق از مرز شلمچه با یک میلیون و ۴۱۲هزار تُن بوده و بازارچه چذابه در محدوده شهرستان دشت آزادگان با ۳۱۸هزار تُن در جایگاه دوم صادرات به عراق و سهم صادرات به عراق از گمرک اهواز تنها هفت هزار و ۲۱تُن بوده است.

وی گفت: بخش مهمی از حجم صادرات کالا به عراق شامل موادغذایی ، تره بار ، کلینکر(ماده اولیه تولید سیمان) لوازم خانگی و صنایع دستی ، آبزیان پرورشی ، لوازم الکترونیکی و آهن آلات از واحدهای گمرکی آبادان ، خرمشهر و منطقه ویژه بندر امام خمینی صورت گرفته است.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: در این مدت هیچ کالایی از عراق از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور نشده است.

به گزارش ایرنا صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از تیرماه ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعث عراق و در مهرماه همان سال عزیمت زائران عتبات عالیات از طریق مرزهای شلمچه و چذابه شروع شد.

استان خوزستان با ۲ استان عراقی میسان با مرکزیت شهر العماره و بصره با مرکزیت شهری بندری بصره مناسبات اقتصادی ، آموزشی و فرهنگی دارد.

سال گذشته حجم تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران با عراق حدود ۱۰میلیارد دلار بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار