معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: عامل رشد اقتصادی، توسعه سرمایه‌گذاری در پژوهش است و سرمایه‌گذاری در پژوهش، کارآمدتر و طولانی مدت است.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 19 December 2022

آقارضا فتوحی در آیین تقدیر از برگزیدگان پژوهشی سال ۱۴۰۱ که امروز (۲۸ آذرماه) در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش پلی به آینده بشر است؛ کار اصلی تحقیقات، اثرگذاری در زندگی انسان است و باید بر اساس اقتصادمحور بودن پژوهش فکر کنیم. باید فکر کرد که نوآوری چه ارزشی دارد و چه تاثیری بر زندگی مردم و اشتغال جوانان خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات نفت و پتروشیمی توسط جوانان خوزستانی رفع می‌شود، افزود: عامل رشد اقتصادی، توسعه سرمایه‌گذاری در پژوهش است. سرمایه‌گذاری در پژوهش کارآمدتر و طولانی مدت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ارتقای سطح زندگی در آمریکا و اروپا و چین، به دلیل نقش داشتن پژوهش است. همه ما در هر مسئولیتی باید تلاش کنیم. دانشگاه شهید چمران اهواز از دانشگاه‌های مادر در کشور است و جایگاه خاصی دارد بنابراین باید بیش از پیش به این دانشگاه توجه کرد.

فتوحی با اشاره به شعار سال عنوان کرد: حدود ۱۱۴ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خوزستان مستقر هستند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد داشته است اما دانشگاه را باید قوی‌تر از این ببینیم.

وی افزود: خوزستان می‌تواند اثرگذاری خاصی در کشور داشته باشد، این استان به عنوان یکی از مناطق اول دنیا از نظر ثروت مطرح است و باید به این مسائل توجه کرد و جلوی واردات را بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار