نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اجرای طرح‌های مهارتی مبتنی بر توسعه اشتغال و کسب درآمد آینده بهترین را برای جوانان و خانواده رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 21 December 2022

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در دیدار با مدیرکل و مسئولان اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه آموزش نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و فرزندان آن زمان با کسب حرفه و شغل در چرخه اقتصاد خانوار سهیم بودند، گفت: سبک زندگی تغییر کرده و خانواده‌ها مسیر زندگی فرزندان خود را به سمت مهارت سوق نداده‌اند، در صورتی که اگر فرزند مهارت داشته باشد کمک حال خانواده در معیشت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مهارت و اراده به کار لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در واقع زمانی شغل و کسب و کار ایجاد می‌شود که علاوه بر مهارت، اراده به کار در آن باشد.

موسوی‌فرد با بیان اینکه فرهنگ مهارت‌آموزی باید بین خانواده‌ها و جوانان نهادینه شود، گفت: با معرفی الگوهای موفق مهارتی، کار و کارآفرینی در جامعه مهارت‌آموزی نیز نهادینه می‌شود.

شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان نیز در این دیدار ضمن بیان رسالت، اهداف و گزارشی از وضعیت موجود و رویکرد آینده گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با ۳۸ مرکز آموزشی و بیش از یک هزار آموزشگاه آزاد، پتانسیل بسیار خوبی برای مهارت‌آموزی و  توسعه اشتغال دارد.

وی به جایگاه ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان کوتاه‌ترین مسیر اشتغال اشاره کرد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در گام دوم انقلاب و برای توسعه مهارت و گره‌گشایی از معضل بیکاری، طرح جامع نهضت مهارت‌آموزی را در دستور کار خود قرار داده است و طرح‌های متعدد و متنوعی را اجرا خواهد کرد.

ملایی هزاروندی افزود: به همین منظور طرح‌های کهاد و نخلستان ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا خواهد شد تا با فراگیری حرفه مهارتی مورد علاقه خود و کسب توانمندی مهارتی تبدیل به کارآفرین شده و برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کنند.

وی بیان کرد: هزینه‌های اجرای آموزش مهارتی و به روز رسانی تجهیزات و تهیه مواد مصرفی بسیار سنگین است و ضرورت دارد با هم‌افزایی و تعامل بین بخشی و اجرای مسئولیت اجتماعی صنایع، مهارت‌آموزی را توسعه داد و ماموریت محوله به نحوی شایسته انجام شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال از طریق مهارت‌آموزی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: شغلی ایجاد نمی‌شود مگر اینکه مهارت وجود داشته باشد پس ضروری است پیوست سند اشتغال آموزش باشد.

ملایی هزاروندی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرهزینه، پرحوصله و تغییرپذیر هستند بنابراین باید به شرکای آموزشی توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای وظیفه خود را در مناطق شهری ادا کرده، پس نیاز است آموزش مهارتی به سمت مناطق کم برخوردار، مناطق محروم و روستایی سوق داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار