جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: آبرسانی به ۶۱۸ روستا در خوزستان با مشارکت گروه‌های جهادی در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 04 April 2023

سردار محمود معین‌پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: این طرح از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون آب ۱۳۰ روستا به صورت کامل تامین شده است.

وی افزود: کار آبرسانی به ۲۶۵ روستای دیگر در حال انجام است و در تلاش هستیم تا در سه ماه نخست امسال به سرانجام برسد.

معین پور اظهارکرد: تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی به ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستای کشور منعقد شده که سهمیه خوزستان در قالب این تفاهنامه ۶۱۸ روستا است.

وی افزود: تامین آب روستایی از مطالبات رهبر معظم انقلاب و یکی از وظایف قرارگاه سازندگی است لذا سپاه این کار را در اولویت خود قرار داده است.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، مدت قرارداد این تفاهنامه را برای آبرسانی روستایی سه سال عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا این طرح زودتر از موعد مقرر به طور کامل اجرا شود.

یکهزار و ۷۰۰ روستای استان خوزستان از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تاکنون از نعمت آب آشامیدنی پایدار و باکیفیت برخوردار شده‌اند.

طرح‌های آبرسانی به روستاهای خوزستان با سرعت در حال اجرا است و این استان از جمله استان‌های پیشتاز اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در کشور است.

تنش آبی شدید خوزستان در سال ۱۴۰۰ ناشی از کمبود بارش باران و کاهش ذخیره آب سدهای این استان موجب اعتراضاتی به ویژه در مناطق غربی استان (پایین دست سد کرخه) شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار